کد خبر: 379463
۰
۰
نسخه چاپی

پاکسازی، ایمن‌سازی و زیباسازی معابر منتهی به مراکز آموزشی

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به اقدامات شهرداری قم در طرح استقبال از مهر امسال، از استمرار این طرح تا 15 مهرماه خبر داد.

پاکسازی، ایمن‌سازی و زیباسازی معابر منتهی به مراکز آموزشی

به گزارش قم پرس: مهدی اصفهانیان‌مقدم به فرارسیدن ماه مهر و فصل بازگشایی مدارس پس از دو سال تعطیلی به دلیل شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: شهرداری قم در این روزها برای ساختن شهری با نشاط و پاکیزه در روزهای ابتدای ماه مهر تلاش می‌کند.

وی با اشاره به اقدامات شهرداری در طرح استقبال از مهر ویژه بازگشایی مدارس ادامه داد: تنظیف و پاکسازی، بازپیرایی فضای سبز و ایمن سازی معابر، بهبود سیما و منظر شهری و حذف زوائد بصری برای استقبال از مهر از جمله اقدامات شهرداری قم در این زمینه است.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم اظهار داشت: با فرارسیدن ماه مهر و آغاز سال تحصیلی در مدارس و دانشگاه‌ها بسیاری از خانواده‌ها خودرا برای استقبال از این ماه پرشکوه آماده می‌کنند که در این میان معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم با همکاری سازمان‌های تابعه و مناطق هشتگانه، خدمات متنوعی به شهروندان ارائه می‌کند.

وی گفت: از مهم‌ترین این فعالیت‌ها پاکسازی و نظافت معابر و انهار به ویژه در معابر منتهی به مدارس، لکه‌گیری آسفالت معابر، رفع نقص پل‌ها، رنگ‌آمیزی دیوارها و پاکسازی دیوارهای شهر از نازیبایی‌ها است.

اصفهانیان مقدم عنوان کرد: خط کشی محل عبور عابر پیاده و دانش‌آموزان، رنگ‌آمیزی سرعتکاه‌ها، رنگ‌آمیزی نوشتارهای ایمنی در مقابل مدارس و دانشگاه‌ها، پاکسازی ضایعات و نخاله از مدارس و دانشگاه‌ها، ترمیم پیاده‌روها در مقابل مراکز آموزش و بهبود وضعیت جداول در مقابل مدارس از جمله اقدامات انجام شده است.

وی با اشاره به نصب پلاکارد و بنرهای تبریک این ایام در میادین، بلوارها و در مقابل مدارس و دانشگاه‌ها، از مساعدت در تعمیر یا تعویض مبلمان و وسایل بازی برخی از مدارس خصوصاً در مناطق کم برخوردار با توجه به امکانات موجود شـهرداری خبر داد.

هرس درختان، کاشت گل و گیاه در فضای سبز مدارس و دانشگاه‌ها و همچنین آذین‌بندی و زیباسازی داخل و بیرون مدارس و مراکز آموزشی بخش دیگری از اقدامات مدیریت شهری در این حوزه هستند که معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم به آن اشاره می‌کند.

وی ادامه داد: در همین راستا برنامه‌های فرهنگی و آموزشی ویژه‌ای به منظور ارتقاء سطح آگاهی خانواده‌ها در مدارس به ویژه در دوره‌های ابتدایی اجرا می‌شود که از جمله آن برگزاری جلسات آموزشی چهره به چهره توسط مدیران و کارشناسان حوزه معاونت و سازمان‌های تابعه با حضور در مدارس به همراه توزیع بسته‌های فرهنگی و آموزشی است.

اصفهانیان مقدم افزود: اجرای مسابقات و برنامه‌های متنوع با موضوعات بهداشت، محیط زیست، سلامت تغذیه و ایمنی خانواده و مدارس در سطح مناطق هشتگانه شهری با رویکرد مشارکت شهروندان خصوصاً دانش آموزان در مسائل مدیریت شهری را از دیگر برنامه‌های شهرداری ویژه این ایام خواهد بود.

گفتنی است؛ طرح استقبال از مهر از تمهیدات ویژه شهرداری قم به مناسبت بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی است که تا ۱۵ مهر ماه ادامه خواهد داشت.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید