کد خبر: 379612
۰
۰
نسخه چاپی

تلاش برای افتتاح ساختمان مرکزی آتش‌نشانی تا دهه فجر

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم تعداد ایستگاه‌های آتش‌نشانی شهر قم را به مانند استانداردهای بین‌المللی دانست و گفت: تعداد ایستگاه‌های شهر قم به ازای هر50 هزار نفر یک ایستگاه است

تلاش برای افتتاح ساختمان مرکزی آتش‌نشانی تا دهه فجر

به گزارش قم پرس: عباس جعفری با اشاره به‌روز آتش‌نشان و شرایط ایمنی شهر قم اظهار داشت: گستردگی عملیات و خدمات امدادی سازمان آتش‌نشانی از زلزله تا صید حیوانات بسیار زیاد بوده و در تصادفات و گیر افتادگی در خودروها نقش مهمی را ایفا می‌کند.

وی به صنعتی شدن شهر قم و توسعه خدمات سازمان آتش‌نشانی اشاره کرد و افزود: در این چند سال اخیر و با تلاش‌های شهرداری و بودجه‌هایی که از دفتر مقام معظم رهبری به شهر قم تخصیص داده‌شده، توانستیم از خیلی ازنظرها به سطح استاندارد دست پیدا کنیم.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم، تعداد ایستگاه‌های آتش‌نشانی شهر قم را با توجه به استانداردهای بین‌المللی دانست و ابراز کرد: تعداد ایستگاه‌های شهر قم به ازای هر۵۰ هزار نفر یک ایستگاه بوده و ساختمان مادر آتشنشانی نیز در حال ساخت است و ۷۰ درصد پیشرفت داشته و امیدواریم تا دهه فجر افتتاح شود.

وی استاندارد بین‌المللی رسیدن به محل حادثه را ۴ دقیقه اعلام کرد و گفت: این زمان در قم حدود ۳ دقیقه و ۲۰ ثانیه است که با توجه به جانمایی درست ایستگاه‌ها و تعداد ایستگاه‌ها توانسته‌ایم نسبت به سرانه بین‌المللی شرایط خوبی داشته باشیم.

جعفری در ادامه به ایمنی ساختمان‌های تجاری اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه‌های سازمان، ایمنی مراکز تجاری در هسته مرکزی شهر بوده و بسیاری از ساختمان‌ها بیش از ۵۰ سال قدمت داشته و ایمنی پایینی دارند.

وی از ابلاغ دستورالعمل‌های ایمنی به تمام ساختمان‌های تجاری خبر داد و بیان کرد: به تمام مراکز تجاری اخطارهای لازم داده‌شده و تعدادی از ساختمان‌های تجاری ایمن‌سازی شده است و از هیئت مدیره پاساژها و این مراکز درخواست همکاری با سازمان آتش‌نشانی را داریم.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم تصریح کرد: یکی از برنامه‌های سازمان در چند سال اخیر آموزش مردم و نیروهای داوطلب برای افزایش ایمنی در سطح شهر است که در دو سطح مقدماتی و پیشرفته در حال اجرا است.

وی یادآور شد: دوره‌های آموزشی در مراکز آموزشی مانند مدارس و دانشگاه‌ها به‌صورت گسترده و مرحله‌ای اجرا می‌شود، آموزش نیروهای داوطلبان آتش‌نشانی نیز به مرحله پیشرفته رسیده است که با این آموزش‌ها شاهد کاهش بسیاری از حوادث در شهر هستیم.

جعفری به شارژ و نگهداری تجهیزات آتش‌نشانی در منازل نیز اشاره و مطرح کرد: کپسول‌های آتش‌نشانی به توجه به دستورالعمل آن‌ها باید نگهداری شود و در صورت نیاز به‌صورت دوره‌ای شارژ شده و آماده باشد.

وی ساخت ساختمان‌های ایمن در ۱۰ سال گذشته را نیز یادآور شد و خاطرنشان کرد: در ۱۰ سال گذشته و با نظارت و پیگیری، ساختمان‌ها ایمن ساخته می‌شود، اما متأسفانه در نگهداری تجهیزات آتش‌نشانی ساختمان‌ها دقت لازم انجام‌نشده و باید مدیران ساختمان نسبت به این موضوع نیز حساس باشند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم در پایان با تأکید بر توجه شهروندان به مسائل ایمنی یادآور شد: بسیاری از حوادث بزرگ از یک حادثه کوچک و قابل‌کنترل به وجود می‌آید که با یک آموزش و به‌روز نگه‌داشتن تجهیزات ایمنی ساختمان می‌توانیم از آن پیشگیری کنیم.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید