کد خبر: 379661
۰
۰
نسخه چاپی

حضور ۶۰ مستندساز قمی در کارگاه‌های جشنواره فیلم ۱۷

به گزارش روز جمعه روابط عمومی ستاد کنگره ملی شهدای استان قم، داوود جلیلی در گفت‌وگویی خبری اظهار کرد: در راستای برگزاری نخستین جشنواره ملی فیلم مستند ۱۷ به‌عنوان یکی از برنامه‌های کنگره ملی شهدای استان قم، کارگاه‌های آموزشی این جشنواره با حضور ۶۰ مستندساز قمی در تالار شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان برگزار می‌شود.

کنگره ملی شهدای قم آبانماه امسال برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: بازسازی در فیلم مستند، روایت در مستند، مستند پرتره، مصاحبه در مستند و تکنیک‌های مصاحبه، تدوین در فیلم مستند و انتقال تجربه، طراحی آغاز و پایان در مستند و تاریخ شفاهی دفاع مقدس از جمله کارگاه‌هایی است که در این دوره سه روزه برای مستندسازان جشنواره فیلم ۱۷ برگزار می‌شود.

دبیر جشنواره فیلم مستند ۱۷ با بیان اینکه اساتید برجسته و باتجربه‌ای به همت مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی در این دوره حضور دارند، افزود: رهبر قنبری، مهدی شامحمدی، لقمان خالدی، امین قدمی، امیر ادب‌پور، احمد الستی، خبرنگارماداد اسکویی، سعید فخرزاده و محسن موحدی از جمله اساتید کارگاه‌های آموزشی این جشنواره هستند.

وی عنوان کرد: این جشنواره ویژه تولیدات رسانه‌ای کنگره ملی شهدای استان قم و لشکر ۱۷ امام علی بن ابی‌طالب(ع) است که با رویکرد بسط و گسترش گفتمان سینمای انقلاب اسلامی و مقاومت، در ۸ بخش مسابقه و چند بخش جنبی دیگر برپا می‌شود.

جلیلی با تاکید بر اینکه رویداد فرهنگی هنری جشنواره فیلم مستند ۱۷، کنگره ملی شهدای استان قم را از سایر کنگره‌های شهدا متمایز می‌کند، گفت: مستندسازان قمی پس از گذراندن این دوره آموزشی به ساخت و تولید فیلم مستند پیرامون زندگانی پرافتخار سرداران، فرماندهان و شهدای شاخص لشکر ۱۷ امام علی بن ابی‌طالب (ع) در دوران دفاع مقدس و دفاع از حرم خواهند پرداخت.

وی ادامه داد: همه آثار تولیدی جشنواره، پس از قرارگرفتن در کنداکتور اکران و جدول پخش در روزهای برگزاری کنگره ملی ۶۰۹۰ شهید استان قم، در آبان ماه سال جاری به نمایش عمومی در سینماهای استان گذاشته خواهد شد.

دبیر جشنواره فیلم مستند ۱۷ گفت: همچنین در کنار اکران فیلم‌های جشنواره، برنامه‌های نقد فیلم و کارگاه‌های آموزشی برای هنرمندان، شرکت‌کنندگان و روایتگران دفاع مقدس در نظر گرفته شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در این جشنواره و کسب اطلاعات بیشتر، به سایت www.۱۷festival.ir یا کانال جشنواره در پیام‌رسان ایتا به آدرس https://eitaa.com/film۱۷qom مراجعه کنند.

گفتنی است این جشنواره به همت کنگره ملی شهدای استان قم و همکاری مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم و موسسه فرهنگی تبلیغی حدیث فتح برگزار می‌شود.

دبیرخبر: #علی_عربی

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید