وضعیت کرونایی ۱۶ شهرستان فارس آبی شد

به گزارش قم پرس، دکتر وحید حسینی با اشاره به وضعیت کرونایی استان فارس، گفت: دو شهرستان اوز و سرچهان در وضعیت نارنجی قرار دارند.

وی ادامه داد: شهرستان‌های شیراز، داراب، ارسنجان، استهبان، رستم، بیضاء، پاسارگاد، بوانات، سروستان، خرامه، خرم بید، خفر، خنج، لارستان، جویم، کوه چنار، کوار، ممسنی و نی ریز نیز در وضعیت زرد و ۱۶ شهرستان‌های فارس در وضعیت آبی قرار دارد.

او با تاکید بر اهمیت پایبندی عمومی نسبت به شیوه نامه‌های بهداشتی در شرایط کنونی اظهار کرد: کاهش نسبی آمارهای ابتلاء و بستری کرونا در سطح کشور و استان، نباید موجب سهل انگاری نسبت به ضرورت پایبندی به شیوه نامه‌های بهداشتی در سطح جامعه شود و به ویژه سالمندان، کودکان، مادران باردار و افراد مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای باید در این زمینه موازین بهداشتی و پیشگیرانه را با دقت بیشتری رعایت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به آغاز فصل سرما و افزایش خطر شیوع بیماری‌های ویروسی گفت: در فصل سرما ضرورت دارد ایمنی خود را با رعایت بهداشت و همچنین واکسیناسیون تقویت کرده و در همین راستا، از عموم مردم استان فارس دعوت می‌شود با مراجعه به پایگاه‌های واکسیناسیون و دریافت دزهای سوم و یادآور واکسن، ایمنی خود را در برابر بیماری کرونا افزایش دهند.

دکتر حسینی همچنین ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی حضوری مدارس یادآور شد: از خانواده‌ها می‌خواهیم با دقت نظر نسبت به اهمیت سلامت فرزندان خود، ضمن آموزش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در مدارس به فرزندان خود، برای واکسیناسیون به موقع آنان اقدام کنند.

دبیرسرویس: #هادی_اسماعیلی

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید