کد خبر: 379755
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

تمرین ارکستر ملی ایران برای کنسرت همراه با خاطره‌ها برگزار شد

به گزارش ایرنا از روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد رودکی، برگزاری تمرین ارکستر ملی ایران برای رویداد موسیقایی «همراه با خاطره‌ها» در نهم مهرماه به رهبری استاد مجید انتظامی، با حضور نوازندگان و گروه کُر برای آمادگی بیشتر اجرای برگزیده‌ای از آثار خاطره‌انگیز این آهنگساز بود.

مجید زین‌العابدین دستیار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از معاونان بنیاد رودکی نیز برای دیدن بخش‌هایی از برنامه ارکستر ملی در تالار وحدت حضور یافتند.

ارکستر ملی ایران قرار بود دهه اول مهر و به مناسبت هفته دفاع مقدس از چهارشنبه تا یکشنبه (ششم تا دهم مهرماه) ساعت ۲۱ در قالب رویداد موسیقایی «همراه با خاطره‌ها» برگزیده آثار مجید انتظامی به رهبری این آهنگساز را در تالار وحدت به روی صحنه ببرد. ششم مهرماه براساس اعلام سایت فروش بلیت، این کنسرت لغو و به تاریخ‌های ۱۴ تا ۱۸ مهرماه ساعت ۱۹:۳۰ موکول شد.

تمرین ارکستر ملی ایران برای کنسرت «همراه با خاطره‌ها» برگزار شد

بنیاد رودکی نیز ششم مهرماه طی اطلاعیه‌ای درباره لغو رویداد موسیقایی «همراه با خاطره‌ها» اعلام کرد: «به منظور ایجاد فضایی مناسب‌تر و تسهیل آرامش مخاطبان همچنین آمادگی حداکثری ارکستر، زمان برگزاری رویداد تغییر کرد. ارکستر ملی، ظهر چهارشنبه (ششم مهرماه) نیز در تالار وحدت تمرین کرد و با هماهنگی انجام شده با استاد انتظامی برای آمادگی بیشتر، برنامه تمرینات ارکستر در هفته آینده تا قبل از ۱۴ مهرماه به طور مستمر ادامه خواهد یافت. بلیت‌های خریداری شده توسط مخاطبان محفوظ بوده و تماشاگران می‌توانند برای انتقال تاریخ حضور خود از طریق سامانه ایران کنسرت اقدام کنند.»

«همراه با خاطره‌ها» به رهبری مجید انتظامی پس از یک دهه دوری این آهنگساز و رهبر ارکستر از صحنه با همکاری مشترک بنیاد رودکی، انجمن موسیقی ایران و دفتر موسیقی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اجرا می‌شود. «سمفونی حماسه خرمشهر»، «از کرخه تا راین»، «آژانس شیشه‌ای»، «بوی پیراهن یوسف»، «دیوانه‌ای از قفس پرید»، «آرزوی بزرگ»، «جایی برای زندگی»، «شیخ بهایی» و «دوئل» قطعات این اجرا هستند؛ این درحالی است که اجرای قطعه سمفونی خرمشهر به صورت کامل، برای نخستین‌ بار صورت می‌گیرد.

در این رویداد، ارکستر ملی ایران با ترکیبی از سازهای ایرانی و کلاسیک، خاطره‌انگیزترین آثار مجید انتظامی را می‌نوازد همچنین گروه کُر بنیاد رودکی به رهبری رازمیک اوحانیان ارکستر ملی ایران را در این اجراها همراهی می‌کند.

تمرین ارکستر ملی ایران برای کنسرت «همراه با خاطره‌ها» برگزار شد

دبیرسرویس: #میثم_عربی

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.