کد خبر: 379782
۰
۰
نسخه چاپی

شهرداری‌ها به‌تنهایی توانایی تأمین تجهیزات آتش‌نشانی را ندارند

شهردار قم با تأکید بر توجه به معنویت در کنار مهارت‌های فردی گفت: نیروهای آتش‌نشان باید به دو موضوع تقویت معنویت روحی و یادگیری مباحث روز دنیا در حوزه ایمنی اهتمام داشته باشند.

شهرداری‌ها به‌تنهایی توانایی تأمین تجهیزات آتش‌نشانی را ندارند

به گزارش قم پرس: دکتر سیدمرتضی سقائیان‌نژاد در دیدار و گفت‌وگو با جمعی از آتش‌نشانان به مناسبت روز آتش‌نشان و ایمنی اظهار داشت: اختصاص یک روز مشخص به نام آتش‌نشانی، نشان‌دهنده اهمیت و جایگاه معنوی و اجتماعی نیروهای آتش‌نشان در کشور است.

وی نجات جان و مال مردم را نخستین دغدغه مدیریت شهری دانست و افزود: تمام کارها در پیکره شهر مهم است و باید همه در جایگاه خود به وظیفه خود به‌خوبی عمل کنند، اما نجات جان و مال مردم از اهمیت بیشتری برخوردار است و نیروهای آتش‌نشان‌ها باید جایگاه و قدر منزلت خود را درک کنند.

شهردار قم اذعان کرد: نیروهای آتش‌نشان باید به حوزه معنویت توجه بیشتری داشته باشند و نگاه خود را از مسائل مادی دور نگه‌داشته و بدانند رزق حقیقی در نزد خداوند است و باید با این جهان‌بینی وارد این کار شده و بدانید امورات دنیا به‌هرحال می‌گذرد و رزق هر کس دست خداست.

وی کار نیروهای آتش‌نشان را احیای جان مردم دانست و ابراز کرد: لحظه‌به‌لحظه کار نیروهای آتش‌نشان عبادت بوده و باید نیروهای آتش‌نشان علاوه بر جسمی ازنظر روحی نیز قوی باشند تا بتوانند مسئولیت‌پذیری در حد اعلا در وجودشان ایجاد شود.

دکتر سقائیان‌نژاد بر انتخاب آتش‌نشانان قوی تأکید کرد و یادآور شد: نیروهای آتش‌نشان باید علاوه بر تقویت مهارت‌ها و دانش فردی، بر تقویت معنوی خود نیز اهتمام داشته و برای آن‌وقت و زمان بگذارید تا روح قوی‌تر شده و جسم سبک شود تا روح بتواند جسم را با خود در خطرات بکشد.

وی تأمین تجهیزات به‌روز در سازمان آتش‌نشانی را موردتوجه قرارداد و خاطرنشان کرد: باید در سازمان آتش‌نشانی برنامه به‌روز داشته باشید و نیروها آموزش‌های به‌روز دنیا را ببینند و به مباحث جدید آشنا شده تا همیشه آماده و آگاه باشند و به آموزش اهمیت لازم را بدهید.

شهردار قم ادامه داد: باید تجهیزات نیز به‌روز باشد و ما تلاش می‌کنیم در حد توان تجهیزات به‌روز را در اختیار شما قرار دهیم و با افتتاح ایستگاه مادر نیز بخش دیگری از نیازهای سازمان برطرف می‌شود و یک‌قدم به سمت شرایط مطلوب‌تر پیش می‌رویم.

وی مشکلات مالی در تأمین تجهیزات را موردبررسی قرارداد و گفت: متأسفانه شهرداری برخلاف سایر ارگان‌ها باید هزینه‌های خود را تأمین کند و بودجه‌ای دریافت نمی‌کند، اما شما با تکیه‌بر توانمندی‌های خود می‌توانید این خلأ را جبران کرده و بهترین خدمت را به مردم داشته باشید.

دکتر سقائیان نژاد در پایان به وحدت بین نیروهای آتش‌نشان و مدیریت تأکید و ابراز کرد: مهم‌ترین رکن در پیروزی و موفقیت ایجاد وحدت در بین نیروها و مدیریت بوده و باید صداقت در کار داشته باشیم و بدانیم محبت و صمیمیت باید در این فضا ایجاد شود تا خداوند به کار و زندگی ما برکت دهد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید