کد خبر: 379859
۰
۰
نسخه چاپی

بررسی گسترش همکاری‎های علمی و فناوری بین دو کشور ایران و هند

در جلسه مشترک معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران با سفیر ایران در هند، گسترش همکاری‎های علمی و فناوری بین دو کشور ایران و هند بررسی شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم به نقل از سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران، در جلسه مشترک دکتر حسن زمانیان معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران با دکتر ایرج الهی سفیر جمهوری اسلامی ایران در هند، گسترش همکاری‎های علمی و فناوری بین دو کشور ایران و هند مورد بررسی قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، در این جلسه که در محل سفارت ایران در دهلی نو برگزار شد، دکتر زمانیان با بیان سوابق ارزنده تحقیقاتی، پروژه‌های کلان اجرایی و توانمندی نیروهای علمی سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران، گفت: این آمادگی وجود دارد تا در راستای ایفای نقش مهم ملی و بین المللی در زمینه فناوری‌های نوین، پروژه‌های مشترکی را با کشور هند اجرا کنیم.

سفیر ایران در هند نیز با تائید توانمندی‌ها و سوابق درخشان سازمان پژوهش‌­های علمی و صنعتی ایران، بیان داشت:این سازمان می‌تواند دروازه تبادلات فناوری و همکاری‌های فناورانه بین دو کشور باشد.

وی در ادامه خواستار حضور فعال‌تر سازمان در زمینه همکاری‌های بیشتر در حوزه علم و فناوری با کشور هند شد.

گفتنی است، دکتر زمانیان برای شرکت در "دومین نشست کارگروه اتحادیه حاشیه اقیانوس هند در خصوص علوم، فناوری و نوآوری" که در روزهای 7 تا 10 مهرماه 1401 در کشور هند برگزار شد، در این کشور حضور دارد.

دبیرسرویس: #ساراپشوتن_فرد

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید