کد خبر: 379935
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

مهدی حیدری: بانوان ایران نشان دادند حجاب مانعی برای قهرمانی نیست

به گزارش قم پرس مهدی حیدری در نشست خبری که پس از بازگشت از مسابقات قهرمانی جهان برگزار شد، گفت: برای حضور در این رقابت ها با در نظر گرفتن نتایج مسابقات قهرمانی کشور (آمل) ۴۰ نفر را به اردو دعوت کردیم و در نهایت با تیمی منتخب از ۶ ورزشکار مرد و ۴ ورزشکار زن عازم ایتالیا شدیم.

وی با اشاره به نایب‌ قهرمانی تیم ۴ در ۹۰ بانوان خاطرنشان کرد: در بخش استخری مردان هم رکوردهای ملی جابه جا شد. اگر در بخش مستر مسابقات شرکت می کردیم مدال های بیشتری می گرفتیم اما با توجه به حضور در بخش ملی، نتایج کسب شده اتفاق مبارک و بزرگی بود. نیوزلند و استرالیا برای جارو کردن مدال آمده بودند اما ملی پوشان ایران خوب کار کردند. فاصله مصری‌ها که خیلی قوی هم بودند با ما خیلی کم بود،

او با اشاره به مدال‌آوری بانوان با حجاب عنوان داشت: در این مسابقات بچه‌های ما حجاب کامل داشتند. حجاب هیچ مانعی برای قهرمانی نیست و ملی پوشان ایران با پوشش اسلامی خوش درخشیدند. در مراسم توزیع مدال دبیرکل فدراسیون جهانی قصد دست دادن با ملی پوشان مان را داشت اما آنها امتناع کردند.

رئیس فدراسیون همچنین در مورد برنامه این فدراسیون برای ورزشکاران تخصصی نجات‌غریق گفت: این جامعه در رشته‌های دیگر هم قهرمان دارد. قهرمانان کاراته و کشتی داریم که ناجی غریق هستند. این موضوع منعی ندارد. در ایران بهتر از نفراتی که عازم مسابقات کردیم، نداریم.

حیدری با یادآوری اینکه هم‌ زمان با مسابقات ایتالیا رقابت های ورلدچمپیون دایو ترکیه آغاز شد و طی این رقابت ها رکورد ملی با ۶۴ متر شکسته شده است، خاطرنشان کرد: در کل شورای برون‌ مرزی وزارت ورزش و جوانان با ما نهایت همکاری را برای اعزام داشته است. خدا رو شکر که شرمنده هم نشدیم.

رئیس فدراسیون نجات غریق با تاکید بر اینکه تیم را رها نمی‌کنیم و برنامه حفظ و جانشین‌پروری را داریم در مورد عدم امکانات در ورود به رشته دریایی گفت: طی سال های گذشته فعالیتی در این بخش نبوده است اما در تلاشیم تا ابزار حرفه‌ای مسابقات اعم از مانکن، تیوب و ... را مهیا کرده و ورزشکار در این بخش تربیت کنیم. با توجه به پتانسیل موجود در استان‌های ساحلی، در این بعد هم گام های بلندی خواهیم داشت.

شادی قیاسی: بانوان ملی پوش ایران در حضور قدرتمندانه استرالیا و نیوزلند نایب قهرمان جهان شدند

نایب رئیس بانوان فدراسیون نجات غریق و غواصی با تاکید بر حضور گسترده و قدرتمندانه کشورهایی مانند استرالیا و نیوزلند، گفت: ورزشکاران این دو کشور آمده بودند تا قهرمانی و نایب قهرمانی بخش ها و ماده های مختلف را از آن خود کنند اما ملی پوشان ما در رقابت با آنها صاحب مدال نقره ماده ۹۰×۴ متر تیمی شدند.

شادی قیاسی نایب‌ رئیس بانوان فدراسیون در نشست خبری که بلافاصله پس از بازگشت تیم ملی از مسابقات قهرمانی جهان برگزار شد، در مورد این رقابت ها و عملکرد ملی پوشان اعزامی ایران توضیح داد.

وی که به عنوان مربی و سرپرست همراه با تیم ملی بانوان به این رقابت ها اعزام شده بود با یادآوری حضور نمایندگان بیش از ۵۴ کشور در مسابقات خاطرنشان کرد: رقابت ها در سه بخش دریایی، استخری و ساحلی برگزار شد و تیم بانوان تنها در بخش ساحلی شرکت داشت و مدال نقره هم در ماده ۹۰×۴ متر تیمی به دست آمد.

مهدی حیدری: بانوان ایران نشان دادند حجاب مانعی برای قهرمانی نیست

قیاسی به حضور قدرتمند تیم های استرالیا و نیوزلند در مسابقات قهرمانی جهان اشاره کرد و یادآور شد: در مجموع ورزشکاران این دو کشور آمده بودند تا قهرمانی و نایب قهرمانی بخش ها و ماده های مختلف را از آن خود کنند. البته مصر هم دونده‌های بسیار قوی در بخش بانوان داشت. با حضور این کشورها ما صاحب عنوان نایب قهرمانی شدیم.

قیاسی در تشریح مسیر طی شده توسط بانوان ملی پوش برای دستیابی به مدال خاطرنشان کرد: آنها ۴ مرحله مسابقه دادند که در هر مرحله ۸ ورزشکار از ۸ کشور حضور داشتند. مرحله چهارم ۲ فینال A و B داشت ، ملی پوشان ایران با صعود به فینال A با حریفان شان برای کسب سکو رقابت کردند و در نهایت نایب قهرمان شدند.

وی یادآور شد که رقابت های فینال B برای تعیین جایگاه های هشتم به بعد بود چراکه سکوهای این رشته بر اساس امتیازبندی است و رکورد نیست.

نایب رئیس بانوان فدراسیون نجات غریق و غواصی تصریح کرد: درماده ۹۰ متر ساحل کژان رستمی به عنوان نفر اول در ۳ دسته به فینال A راه یافت اما متاسفانه به خاطر خطای استارت دیسکالیفه شد. آشورپور هم حائز امتیاز تیمی بود و به فینال C رسید.

دکتر قیاسی در پایان با اشاره به پیشینه فعالیت ملی پوشان در رشته دوومیدانی گفت: دونده ملی‌پوشی که در پیست دویده، نمی‌تواند در ساحل بدود اما ۵ مرحله اردو برگزار کردیم تا این ورزشکاران که پایه و بیس دوومیدانی را دارند بر تمرینات رشته ما مسلط بشوند. خوشبختانه خروجی کار علاوه بر نتیجه گیری از هر لحاظ دیگر هم خوب بود. حتی یکی از ملی‌پوش‌ها می‌گفت می‌خواهم از دوومیدانی خارج شده و فقط در این رشته فعالیت داشته باشم.

محمد ناظری: با جوانترین و قویترین تیم بهترین نتیجه را در مسابقات قهرمانی جهان گرفتیم

سرمربی تیم ملی نجات غریق با اشاره به جابه جایی رکوردهای ملی در مسابقات قهرمانی جهان گفت: جوانترین و در عین حال قوی ترین تیم را عازم ایتالیا کردیم و بهترین نتیجه ممکن را هم به دست آوردیم.

محمد ناظری در نشست خبری که بلافاصله بعد از بازگشت تیم ملی نجات غریق از مسابقات قهرمانی جهان برگزار شد، گفت: این مسابقات رویداد بزرگی است که هر دو سال یکبار برگزار می شود. ایران تاکنون در 8-7 دوره مسابقات شرکت داشته است. جایگاه 18 که سال 2012 به دست آمد بهترین نتیجه بود که در حضور کشورهای صاحب نام به دست آمد.

وی با یادآوری اینکه ایران در بخش دریایی مسابقات قهرمانی جهان شرکت نداشت، خاطرنشان کرد: در بخش مردان در دو بخش ساحلی و استخری و در بخش بانوان فقط در بخش ساحلی شرکت کردیم. با این شرایط در جمع 10 کشور برتر جهان قرار گرفتیم.

سرمربی تیم ملی نجات غریق تاکید کرد: به جرات می گویم که قوی‌ترین تیم در هر دو بخش آقایان و بانوان را عازم مسابقات کردیم و برای نخستین بار به مدال تیمی بانوان در بخش ساحلی دست یافتیم.

مهدی حیدری: بانوان ایران نشان دادند حجاب مانعی برای قهرمانی نیست

وی با اشاره به عملکرد ملی پوشان ایران در بخش مردان یادآور شد: در بخش آقایان ۷ رکورد ملی در ۱۰ رشته زدیم و این تاکیدی است بر اینکه قوی‌ترین تیم را از میان برترین های کشور تشکیل دادیم. البته با بدشانسی صاحب مدال نشدیم.

ناظری با یادآوری اینکه هادی دریایی نژاد بالاترین رکورد پرتاب طناب را در مسابقات ثبت کرد، گفت: او با بدشانسی از مدال بازماند. دریایی نژاد به فینال B رفت اما در این فینال رکوردی را ثبت کرد که بالاتر از رکورد ثبت شده در فینال A و قهرمان این بخش بود. استرس باعث شد او در مرحله مقدماتی رکورد خوبی نزد و به همین دلیل نتوانست به فینال A برسد.

سرمربی تیم ملی نجات غریق با بیان اینکه تیم بسیار جوانی به مسابقات بردیم که تجربه برون‌مرزی نداشتند، گفت: با جوان‌ترین تیم، بهترین نتیجه ادوار را گرفتیم. از نتایج و عملکرد ملی پوشان رضایت دارم. ترکیب اعزامی می تواند تا ۱۵ سال تیم ملی را ساپورت کند.امیدواریم که دوره‌های بعد با این بچه‌ها مدال بگیریم و مدال‌دارها را هم بهبود دهیم.

ناظری در بخشی از این نشست خبری گفت:نجات غریق یعنی قایقرانی، شنا و دوومیدانی. اگر به این موضوع توجه نداشته باشیم از غافله عقب می‌مانیم، باید بهترین تیم را ببریم. باید در ساحلی دونده داشته باشیم. استرالیا ۴ شناگر و ۲ دونده داشت که در توکیو دونده المپیک بوده‌اند. مشکلی نیست که ورزشکاران رشته‌های دیگر در نجات‌غریق باشند. باید از این ۳ رشته برای اعزام یک تیم خوب استفاده کنیم.

منبع : مهر

دبیرسرویس: #هادی_اسماعیلی

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.