کد خبر: 380020
۰
۰
نسخه چاپی

توطئه دشمنان برای تجزیه ایران با وجود مقام معظم رهبری شکست خورد/آگاه‌سازی جوانان از شرایط بد ایران پیش از انقلاب ضروری است

توطئه دشمنان برای تجزیه ایران با وجود مقام معظم رهبری شکست خورد/آگاه‌سازی جوانان از شرایط بد ایران پیش از انقلاب ضروری است

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران عصر روز چهارشنبه 13 مهر در یادواره لاله‌های سرخ در آستان مقدس امامزاده حسن(ع) با تأکید بر ضرورت آگاه‌سازی جوانان از شرایط بد ایران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: برخی به دنبال تجزیه ایران اسلامی هستند اما با وجود رهبر معظم انقلاب این توطئه شکست خورده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، حجت‌الاسلام و المسلمین یوسفعلی شکری ضمن ابلاغ سلام مقام معظم رهبری به والدین، همسران و فرزندان شهدا و ایثارگران، گفت: خداوند از روح خودش به آدم دمید و او را خلیفه خود بر روی زمین قرار داد، اگر بنا است کسی خلیفه و بنده خدا باشد باید ابتدا تکامل پیدا کند و در مسیر خدا قرار بگیرد تا حیات ابدی پیدا کند.
نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: هیچ پدیده‌ای نمی‌تواند رشد و تعالی پیدا کند مگر تا زمانی که پوسته بیندازد. اگر هسته‌ای بخواهد به درخت تناوری تبدیل شود باید رشد کند. انسان هم کمتر از یک هسته نیست و می‌تواند رشد کند و همیشه باقی بماند. انسان روح را باید حفظ کند و چشم به سوی حضرت حی‌القیوم داشته باشد.
وی با بیان اینکه رسیدن جز به دعوت انبیا میسّر نمی‌شود، افزود: هر عمل خیری باقی می‌ماند و باعث می‌شود خدا از شما راضی باشد. اگر انسان‌ها دنبال کمال مطلق باشند صراط مستقیم را بهتر پیدا خواهند کرد.
نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: خداوند به انسان آموخته است که شیطان درون انسان، به نام جهل و هوس به دنبال نیازهای هوس‌آلود است. برخی فکر می‌کنند که اگر خیانت و دزدی کنند به کمال می‌رسند اما این کوتاه‌نظری است. انسان‌هایی که جاهلانه و بدون بصیرت زندگی می‌کنند به کمال نمی‌رسند و به بی‌راهه می‌روند و این ظلم به انسان است.
حجت‌الاسلام و المسلمین شکری، خطاب به حاضران در مراسم با اشاره به رستگاری و داشتن زندگی جاوید انسان‌ها به شرط همراهی با پیامبران الهی، گفت: همراه با توحید و نبوت زندگی کنید. خداوند عقل و بقای ابدی را برای شما قرار داد. اگر به راه پیامبران بروید حیات و زندگی جاوید پیدا می‌کنید. قرآن بشارت می‌دهد که اگر به انبیا ملحق شوید رستگار می‌شوید. انبیا و حجت‌های خدا برای حیات بشری الگو هستند و از این افراد الگو بگیرید.
وی با اشاره به آماری از شهدای کشور گفت: ۵۰ هزار همسر شهید در کشور حضور دارند که ۴ برابر آنها یعنی حدود ۲۰۰ هزار شهید به ثبت رسیده است که یعنی ۱۵۰ هزار شهید به سن ازدواج نرسیده بودند یا ازدواج نکرده بودند. ۱۰ هزار همسر شهید عقد کرده و یا تازه عروس بودند و عموم شهدا مقلد امام خمینی (ره) بودند.
نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به مبارزات مردم در دوران ستم‌شاهی افزود: مقلدهای امام در دوران ستم‌شاهی از خدا اطاعت کردند و ایران را از تجزیه شدن نجات دادند. امروز در عصر تحریم‌های غربی برخی به دنبال تجزیه ایران در سیستان و بلوچستان، مناطق ترکمن، آذربایجان، کردستان و شهرهای عرب‌نشین هستند در حالی که با وجود رهبر معظم انقلاب این هدف دشمنان امکانی ندارد و این توطئه شکست خورده است.
حجت‌الاسلام و المسلمین شکری، با تأکید بر ضرورت آگاه کردن جوانان از وضعیت بد کشور پیش از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: در آن زمان حتی پزشک از کشور بنگلادش و پاکستان به کشور ما می‌آمد اما با حضور امام (ره) رستگار شدیم و ترقی پیدا کردیم در حالی که پس از بیش از ۴۰ سال تحریم موانع هنوز وجود دارد و بر ما تحمیل می‌شود.
وی با اشاره به رشادت دانشجویان قبل از پیروزی انقلاب اسلامی افزود: در آن زمان افرادی مثل طیب که اعدام شدند از ناموس مردم و انقلاب امام خمینی (ره) دفاع کردند. پرچم امام (ره) هنوز در اهتزاز است و اسلام شیعی و کشور ایران با هم در آمیخته شده است و قابل تفکیک نیست.
حجت‌الاسلام و المسلمین شکری، در پایان خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) تا مطمئن نشدند که جنگ تحمیلی به نفع مردم تمام نشده است و پرچم اسلام را به دست رهبر فرزانه انقلاب نسپردند از دنیا نرفتند. رهبر معظم انقلاب نیز عمر طولانی به کوری چشم همه دشمنان خواهند داشت و این پرچم را به امام زمان (عج) خواهند رساند. امیدوارم خداوند بصیرت و پیروزی را نصیب همه ما فرماید.
انتهای پیام/

دبیرسرویس: #ساراپشوتن_فرد

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید