کد خبر: 381014
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

پروژه‌های زیرساخت اربعین در ایلام طی سال پیگیری و اجرا می‌شوند

سعید هُژبری عصر یکشنبه در نشست کمیته زیرساخت اربعین اظهار کرد: هر پروژه‌ای که در راستای اربعین تعریف شده، نباید تعطیل شود و روند اجرای آنها باید در طول سال ادامه داشته باشد تا حجم اصلی کارها به روزهای منتهی به اربعین موکول نشود.

وی، با بیان اینکه در نظر داریم طرح جامع استقرار موکب‌ها و دستگاه‌های پشتیبان را در مهران تدوین کنیم، افزود: مجموعه‌ی اقدامات صورت گرفته در حوزه راه استان در کنار تشدید نظارت‌ها باعث کاهش چشمگیر آمار تصادفات در ایام اربعین شد که امیدواریم با تکمیل پروژه‌های مسیر اربعین، شاهد ترافیک روان در این مسیر و در نتیجه کاهش بیشتر آمار تصادفات باشیم.

معاون استاندار ایلام تصریح کرد: انتظار داریم بخش‌هایی از مسیر ایلام به مهران که به صورت اضطراری زیر بار ترافیک رفته بود، تا پایان سال عملیات لاینینگ و ورودی و خروجی تونل‌ها به اتمام برسد تا کل مسیر ایلام به مهران به صورت چهار بانده در اختیار شهروندان قرار گیرد.

وی، در ارتباط با اقدامات صورت گرفته در حوزه بهداشت و درمان گفت: اقدامات ارزشمندی در حوزه بهداشت و درمان اربعین انجام شد اما مشکلاتی در این حوزه داریم که در برنامه‌ریزی‌های آینده باید آنها را رفع کنیم.

هژبری، مناسب نبودن مکان پد بالگرد اورژانس را یکی از مواردی دانست که برای سال آتی باید نسبت به رفع آن اقدام کرد و ادامه داد: تکمیل ظرفیت بیمارستان رازی، جانمایی محل استقرار کادر درمان و پیش‌بینی یک بیمارستان صحرایی در مسیر ایلام به مهران از هم اکنون باید در دستور کار قرار گیرد.

معاون استاندار ایلام گفت: در حوزه ارتباطات، در مرز مهران مشکل نداشتیم اما در مسیرهای دسترسی به مهران و خصوصاً کمربند شرقی ایلام چند نقطه‌ی کور وجود دارد که انتظار می‌رود اداره ارتباطات و فناوری اطلاعات نسبت به شناسایی این نقاط و رفع آنان اقدامات لازم را انجام دهد.

هُژبری، با تاکید بر اینکه ساماندهی پایانه برکت و رفع معارضات آن باید با قید ویژه پیگیری شوند، ادامه داد: باید پیگیری کنیم که این پایانه به سازمان راهداری واگذار شود تا مشکلات توزیع سرویس‌های بهداشتی، ورودی و خروجی، فضای اسکان مسافران و رانندگان و پارک‌سوار اتوبوس‌ها به درستی جانمایی و توزیع شوند.

حوزه آب و فاضلاب باید اولویت اول کاری باشد

وی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه زمان کافی برای احداث پل صلواتی نداشتیم، اما اقدامات مناسبی انجام شد که امیدواریم تا پیش از شروع فصل بارش‌ها این پل به بهره‌برداری برسد.

معاون عمرانی استاندار، با بیان اینکه حفاظت و نگهداری از سرویس‌های بهداشتی از پل زائر تا پایانه مرزی باید در دستور کار مسئولان ذیربط قرار گیرد، ادامه داد: اعتبارات خوبی برای تجهیز اماکن ورزشی به وسایل سرمایشی اختصاص یافت تا آنها را برای اسکان زائرین آماده کنند تا به این بهانه بعد از پایان اربعین، سالن‌های ورزشی مورد استفاده ورزشکاران استان قرار گیرند.

معاون استاندار ایلام گفت: در حوزه آب و فاضلاب، تکمیل تصفیه خانه و شبکه رفت و برگشت فاضلاب از مهران به مرز و بالعکس باید اولویت اول کاری ما باشد.

وی با تقدیر از تلاش تمام شهرداری‌های درگیر در ایام اربعین در حوزه پسماند و آتش‌نشانی، تصریح کرد: ساماندهی ورودی و خروجی‌های شهر ایلام، تنظیف و راه‌اندازی پارک ارغوان، مدیریت زباله و نخاله‌های کمربندی شرقی در کنار فرهنگسازی محیطی از اقدامات خوب شهرداری بود.

هژبری، مجموعه اقدامات صورت گرفته در پارک چغاسبز را بی‌نظیر عنوان کرد و گفت: اقدامات زیرساختی صورت گرفته در این پارک، در کل سال مورد استفاده شهروندان قرار می‌گیرد.

وی، یکی از اقدامات خوب انجام گرفته در مهران را مرکز مانیتورینگ عنوان کرد و گفت: در اربعین امسال تمام مسیرهای منتهی به مهران را از این مرکز، رصد و برای گره‌های ترافیکی مسیر تصمیم‌گیری می‌شد.

دبیرسرویس: #ساراپشوتن_فرد