روند کاهشی کرونا و آنفلوآنزا در شرق استان سمنان/ فوتی نداشتیم

حسین شیبانی ضمن اشاره به آخرین وضعیت کرونا و آنفولانزا در شاهرود و میامی و با بیان اینکه در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شاهرود سیر مراجعان و بستری‌های با علائم مشکوک آنفلوآنزا و کرونا به بیمارستان مراجعه می‌کنند، طی هفته گذشته نرخ ثابت و حتی کاهشی را داشته است، تاکید کرد: کماکان این کاهش با سیر ملایمی صورت می‌گیرد که نشان از پابرجایی پیک دارد.

وی با بیان اینکه تست کرونای اکثر بستری شده در بیمارستان در شهرهای شاهرود و میامی طی هفت روز اخیر، منفی است، افزود: ۳۰ درصد تست‌های مثبت بستری‌ها طی هفته گذشته آنفولانزا بوده است.

فوتی نداشتیم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه اگر در هفته گذشته بستری در شهرهای تابعه داشتیم بیشتر آنفلوآنزا بوده است تا کرونا، گفت: خوشبختانه بیمار بدحال هم اکنون در مجموعه دانشگاه وجود ندارد.

شیبانی با بیان اینکه در هفته اخیر فوتی بابت کرونا و آنفلوآنزا نداشتیم، بیان داشت: خطر آنفولانزا بیشتر در کسانی است که بیماری زمینه‌ای دارند که امثال آن می‌توان به بیماری‌های قلبی، تنفسی، دیابت و … اشاره کرد.

وی با بیان اینکه دو گروه بیشتر در معرض ابتلای به آنفلوآنزا هستند که یکی کودکان و دیگری افراد مسن محسوب می‌شوند، افزود: در کنار این دو گروه، خانم‌های باردار و کسانی که بیماری مزمن دارند می‌توانند مستعد بیماری آنفلوآنزا باشند لذا باید بیش از دیگران مراقبت کنند.

گروه‌های پرخطر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه سنین بالای ۷۰ سال برای آنفلوآنزا خطرناک‌تر است، تاکید کرد: افرادی که شغل پرخطری دارند مانند پرستاران و پزشکان و … دیگر گروه در معرض خطر آنفلوآنزا هستند که توصیه ما برایشان استفاده از ماسک است.

شیبانی با بیان اینکه اگر کسی به آنفلوآنزا مبتلا می‌شود به صورت ویژه حقوق دیگران را رعایت کرده و در عموم حاضر نشود، گفت: اگر در خانواده‌هایی که افراد سن بالا، خانم باردار و.... وجود دارد و کسی دچار بیماری آنفلوآنزا شد، حتماً مراتب قرنطینه را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه تلاش‌های خوبی برای کمبود دارو در شاهرود و میامی صورت گرفته است، ابراز داشت: در حوزه تأمین دارو به صورت ویژه آنتی‌بیوتیک‌ها طی چند هفته گذشته با کمبود روبرو بودیم که تا حدودی این مشکل رفع شده است.

دبیرسرویس: #هادی_اسماعیلی

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید