کد خبر: 382451
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

رشد بورس می‌تواند ادامه‌دار باشد

به گزارش ایرنا از سازمان بورس و اوراق بهادار، «ابراهیم نوایی» به بررسی لزوم مطالبه‌گری در بورس پرداخت و به بورسان افزود: بورس مدت‌ها بود که باید روند نزولی خود را به پایان می‌رساند، زیرا از طرفی نسبت به تورم سال‌های گذشته، بازار رشد لازم خود را انجام نداده و از سوی دیگر نیز گزارش‌های ۳ و ۶ماهه، افزایش سود شرکت‌ها و ارزنده بودن بازار را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه رشد نقدینگی، رشد قیمت ارز نیمایی و... نشان می‌دهد بازار پتانسیل رشد دارد، افزود: به نظر می‌رسد روند صعودی جدید می‌تواند ماندگار باشد. زیرا دلایل مختلفی برای مثبت شدن بازار وجود دارد؛ اما اینکه چرا رشد بازار به تاخیر افتاده است جای بحث و بررسی بسیار دارد.

نوایی ادامه داد: دلایلی همچون ارزندگی قیمت سهام، گزارش خوب شرکت‌ها، افزایش تورم و نقدینگی طی دو سال گذشته، رشد قیمت دلار و... همگی دست به دست هم دادند که بورس تهران به مدار صعودی برگردد؛ اما به دلایلی این برگشت با تاخیر صورت گرفت.

این کارشناس ارشد بازار سرمایه معتقد است که این برگشت با تاخیر می‌تواند مزایایی همچون پایداری روند صعودی در بازه زمانی طولانی مدت و قدرت بالاتر داشته باشد؛ اما ریسک‌هایی همچون شتاب بالای صعود قیمت‌ها نیز وجود دارد.

وی تصریح کرد: وظیفه فعالان، تحلیلگران و افراد فعال در بازار این است که ارزش دارایی‌های خود را در این صعود بدانند و نه به سرعت دارایی‌های خود را از دست بدهند و نه انتظار رشد حبابی داشته باشند، بلکه باید با تحلیل معاملات خود را پیش ببرند.

منبع : ایرنا

دبیرسرویس: #جوادمحمدی

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.