کد خبر: 383052
۰
۰
نسخه چاپی

جای خالی لیگ در رشته پرورش اندام به‌شدت احساس می‌شود

به گزارش ایرنا، عبدالمهدی نصیرزاده روز چهارشنبه در مجمع انتخاباتی هیات بدنسازی و پرورش اندام قم که در سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان قم برگزار شد اظهار داشت: خلاء موجود در مورد نداشتن لیگ در رشته بدنسازی و پرورش اندام باید بزودی برطرف شود این در حالیست که در رشته پاورلیفتینگ این کار انجام‌ شده است.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات اخیر قهرمانی جهان در رشته پرورش اندام گفت: این دوره، ۷۶ اُمین دوره برگزاری رقابت ها بود که تیم ایران در آن ۱۴ مدال طلا، ۹‌مدال نقره و پنج مدال برنز کسب کرد و در بین ۱۰۳ کشور دنیا قهرمان جهان شدیم.

وی ادامه داد: قهرمانی جهان کار ارزشمندی بود که ورزشکاران ایران انجام دادند و این در حالی بود که در این مسابقات ۴۴ کشور دنیا مدال کسب کردند و نشان دهنده رشد کشورها در رشته بدنسازی است و قهرمانی ما را پر رنگ تر می کند.

نصیرزاده افزود: برخی افراد انگشت اتهام به ورزشکاران ما می زنند که دوپینگی هستند و مصرف دارو در باشگاه ها زیاد است این در حالیست که نظارت پزشکی بر موضوع دوپینگ بسیار شدید است.

وی اضافه کرد: جامعه پرورش اندام از سوء مصرف مواد نیروزا مبراست و فدراسیون جهانی در مبارزه با دوپینگ رشته های نویی ایجاد کرده است.

وی با اشاره به این که ایران میزبان مسابقات پرورش اندام قهرمانی جوانان جهان در ۱۶ آذر ماه جاری است گفت: یکی از تعهدات ما برای این مسابقات بر این مبنا بوده است که هزینه تامین کنترل دوپینگ ۴۰ نفر را تامین کند.

رئیس فدراسیون بدنسازی تاکید کرد: موضوع کنترل دوپینگ به شدت توسط فدراسیون جهانی رعایت می شود و عملکرد فدراسیون جهانی نشان می دهد به سمت گسترش ورزش بدنسازی بدون دوپینگ است.

وی به مسئولان استان قم پیشنهاد داد تا بهمن ماه امسال این استان میزبان انتخابی تیم‌ ملی شود چراکه ظرفیت های خوبی در قم وجود دارد. برای ۲۹‌بهمن ماه فستیوالی بین المللی را قرار است برگزار کنیم که قرارداد آن با فدراسیون جهانی منعقد شده است.

در مجمع انتخاباتی هیات بدنسازی استان قم مجید تلخابی با کسب ۱۷ رای از ۲۰ رای اخذ شده به مدت چهار سال رئیس این هیات شد.

دبیرخبر: #علی_عربی

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید