کد خبر: 383174
۰
۰
نسخه چاپی

نگاه متكي بر بيگانه بدهي ۱۴۰۰ همتي روي دست كشور گذاشت

نگاه متكي بر بيگانه بدهي ۱۴۰۰ همتي روي دست كشور گذاشت

رييس سازمان برنامه و بودجه گفت: هرجا تفكر بسيجي حاكم بود، براي كشورعزت و پيشرفت حاصل شد و هرجا تفكر ليبرال و نگاه به بيرون مبنا بود،جز عقبگرد نتيجه اي براي جامعه به دست نيامد.

به گزارش پایگاه اطلاع رساني دولت به نقل از سازمان برنامه و بودجه سيد مسعود ميركاظمي در جمع بسيجيان سازمان و مراسم پاسداشت جانبازان مدافع امنيت با اشاره به ۲۲۰ هزار شهيد دوران دفاع مقدس،افزود: چيزي كه امروز به عنوان دستاورد آزادي به دست آمده حاصل تلاش و مجاهدت هاي شهدا و ايثارگران گرانقدر كشور است.
وي با يادآوري ياد و خاطره۱۷ هزار شهيد ترور در كشور گفت: منافقين ناجوانمردانه زنان و مردان را در كوچه و خيابان به شهادت رساندند و امروز هم در سايه كشورهاي استعمارگر به نام حقوق بشر همان مسير را ادامه مي دهند.
معاون رئيس جمهور با بيان اينكه امروزه بسيج به يك درخت تنومند تبديل شده است،افزود: امروز تفكر بسيج در تمام صحنه هاي مقاومت در سطح بين المللي اثرگذار است.
رئيس سازمان برنامه و بودجه تصريح كرد: بسيج باعث شده برخي از گروه هاي مقاومت بتوانند به تنهايي در مقابل جهان كفر ايستادگي كنند و رژيم صهيونيستي كه كشورهاي عربي نتوانستند شش روز در برابرش مقاومت كنند امروز در مقابل گروه حزب الله سر خم كرده اند.
ميركاظمي با بيان اينكه گروه حزب الله يك گروه بسيجي و مقاومتي است تصريح كرد: قدرت مقاومت در حال توسعه است و خواب را از چشمان دشمنان گرفته است.
معاون رئيس جمهور با اشاره به فرمان تشكيل بسيج مستضعفان در اوايل انقلاب گفت: برخي آن زمان گفتند حالا كه ارتش و سپاه وجود دارد بسيج را براي چه تشكيل مي دهيد؟ اما امروز بركات تدابيري كه حضرت امام(ره) داشتند را به وضوح مي بينيم.
وي افزود: اقتدار، آزادي و عزت موجود در كشور در سايه تدابير امام(ره) و مقام معظم رهبري است كه مسير امام (ره)را به حق ادامه و اين درخت را بارور كردند.
رئيس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اقتدار كشور در حوزه هاي دفاعي گفت: در هر حوزه اي روحيه بسيجي وجود داشته كارساز بوده و هرجايي فاقد اين روحيه بوده نه تنها پيشرفت نبوده بلكه پسرفت نيز رخ داده است. بنابراين بايد اين روحيه حفظ ارتقا و گسترده تر شود.
روحيه بسيجي در مقابل روحيه وابسته قرار دارد

ميركاظمي با بيان اينكه بسيج ميوه ها و اثرات فراواني براي كشور داشته است افزود: بسيج حلال و كمك‌يار مشكلات مردم بوده و هر روز قوي تر از گذشته ظاهر مي شود.
وي با اشاره به اينكه روحيه بسيجي در مقابل روحيه وابسته قرار دارد گفت: بسياري از مشكلات كشور ناشي از روحيه غفلت و توجه نداشتن به ظرفيت هاي انقلاب است به طوري كه غفلت از ظرفيت هاي كشور در ۸ سال گذشته باعث شد از حدود ۲۹۰۰ همت مصرف شده ۱۴۰۰ همت آن بدهي باشد كه اين بدهي به گردن دولت سيزدهم افتاده است.
وي افزود: در مقابل هر جا روحيه بسيجي و انقلابي بوده كشور را سرآمد و به آن عزت داده كه اين تفاوت بين نگاه بسيجي و تفكر ليبرالي است.
معاون رئيس جمهور در ادامه با اشاره حوادث اخير در كشور گفت: جذب همه جوانهاي كشور در بسيج وظيفه همگاني است زيرا اگر نتوانيم جوانهاي كشور را جذب كنيم دشمنان اين جوانان را جذب خواهند كرد.
رئيس سازمان برنامه و بودجه با بيان اينكه دامنه بسيج بايد گسترده تر شود گفت: دشمنان حملات فكري گسترده اي بر عليه جوانان شروع كرده اند و دهها و صدها كانال تلويزيوني سياه نمايي و ايده هاي شان را پمپاز مي كنند.
سكوت برخي سياسيون در مورد حوادث اخير
معاون رئيس جمهور با اشاره به سكوت برخي از سياسيون در مورد حوادث اخير گفت: متاسفانه برخي از بد سليقه هاي سياسي به اين موضوع دامن مي زنند. هرچند از ديدگاه خودشان به دنبال اهداف سياسي خود هستند ولي در عمل به كشور آسيب مي زنند.
ميركاظمي با تاكيد بر ضرورت تبيين دستاوردهاي كشور براي جوانان گفت: امروز وقتي به برخي گفته مي شود كه ايران قدرت بين المللي و نظامي است بر اثر تبليغات سوء باور نمي كنند، در حالي كه در جلسات خصوصي كه مسئولين كشورهاي ديگر حضور دارند بدون استثنا مي گويند ايران يك قدرت بين المللي است.
شيوه هاي شهيد سليماني در جذب حداكثري جوانان
وي با اشاره به شيوه هاي شهيد سليماني در جذب حداكثري جوانان گفت: همين جوانهايي كه نمي دانند براي چه چيزي در خيابان مي آيند و نمي‌دانند از چه كسي دستور مي گيرد را مي توان با هدايت درست و روشنگري صحيح جذب كرد.
رئيس سازمان برنامه و بودجه با بيان اينكه برنامه ريزي براي جوان ها در همه ابعاد ضروري است ادامه داد: در عين حال كه بايد با اشرار مقابله كرد در همان حال بايد در مقابل ذهنيت سازي اشتباه براي جوانان ايستادگي كرد.
ميركاظمي افزود: هر چند تعداد جوانهايي كه بيرون هستند زياد نيست ولي نبايد غفلت شود و مسير باز بماند.
روحيه ما مي توانيم اكسير قدرتمند و حلال مشكلات
وي با تاكيد بر ضررت جهاد تبيين توسط بسيجيان افزود: خط كشي بين جوانها صورت نگيرد و فرهنگ بسيج گسترده و دامنه آن باز شود.
رئيس سازمان برنامه و بودجه با بيان اينكه روحيه ما مي توانيم اكسير قدرتمند و حلال مشكلات است افزود: نيروي هاي تحصيلكرده و با اراده فراواني وجود دارد كه با روحيه "ما مي توانيم"، مي توانند تحول بزرگي در كشور ايجاد كنند.
گفتني است در اين مراسم كه با حضور اعضا بسيج سازمان برنامه و بودجه برگزار شد از امير حسين درويشي به نمايندگي از جانبازان مدافع امنيت تقدير و قدرداني شد.

دبیرسرویس: #ساراپشوتن_فرد

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید