کد خبر: 383203
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

میزبانی ارسباران از ایران من

به گزارش ایرنا از فرهنگسرای ارسباران، این فرهنگسرا با مشارکت آژانس عکس ایران به مناسبت برگزاری جشنواره «ایران پیروز»، همزمان با برگزاری جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ نمایشگاه عکسی با عنوان «ایران من»، با هدف ایجاد بستر مناسب برای ظهور و بروز خلاقیت هنری هنرمندان عکاس، معرفی ظرفیت‌های فرهنگی هنری ایران، ایجاد زمینه ارتباط هنرمندان عکاس و انتقال تجربه و بازنمایی طبیعت ایران، از یکم آذر در نگارخانه‌های هنر شماره یک، ۲ و ۳ پیش روی مخاطبان قرار داده است.

این نمایشگاه از آثار هنرمندان عکاس با رویکرد آداب و رسوم و فرهنگ‌های اقوام ایران اسلامی، ظرفیت‌های گردشگری و جاذبه‌های میراث فرهنگی کشور و طبیعت زیبای ایران تا ۲۵ آذر همه روزه از ساعت ۹ تا ۱۸ در فرهنگسرای ارسباران به نشانی در خیابان شریعتی، خیابان جلفا میزبان علاقه‌مندان است.

بیست ‌و دومین دوره مسابقات جام جهانی فوتبال از ۲۹ آبان تا ۲۷ آذرماه امسال در قطر برگزار می‌شود. جشنواره «ایران پیروز» به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران همزمان با فرارسیدن ایام جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر، از ۳۰ آبان تا ۲۷ آذر هر روز از ساعت ۱۳ تا ۲۲ با برنامه‌های متنوع در فرهنگسراها و خانه‌های فرهنگ مناطق ۲۲گانه شهر تهران برگزار می‌شود.

این جشنواره از ۶ بخش اصلی بازی‌های گروهی، پویش‌های فوتبالی، غرفه‌های محصولات، فضاسازی هویت ایرانی، اکران و نمایش بازی‌های جام جهانی و اردوی دانش‌آموزی تشکیل شده است و خانواده‌ها به ویژه نوجوانان مخاطبان اصلی جشنواره هستند. علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر درباره جشنواره «ایران پیروز» با شماره ۱۸۳۷ تماس بگیرند و یا به نشانی اینترنتی https://event.farhangsara.ir/ مراجعه کنند.

میزبانی ارسباران از «ایران من»

نمایشگاه آثار هنری نگارگری، تذهیب و تشعیر

پنجمین نمایشگاه گروهی نگارگری (نگاره‌های زرین) به همت مدیریت فرهنگی هنری منطقه هفت در نگارخانه فرهنگسرای اندیشه برپا می‌شود. در این نمایشگاه گروهی، آثاری از پریسا رحمانی و جمعی از هنرجویان در رشته‌های نگارگری (مینیاتور)، تذهیب و تشعیر به نمایش درآمده و در معرض دید عموم علاقه‌مندان به هنر قرار می‌گیرد.

از جمله هنرمندان شرکت‌کننده در این نمایشگاه می‌توان به بهاره محمدی‌اصل، سارا ساوئی، فاطمه طالبی، فاطمه افضلی، زهرا زیوری شایسته، نفیسه حاج علی اکبری مهریزی، نیکا حسینی، الهام شجاعی، الهام قنادیان، مرضیه همدانی و سعیده السادات باقری اشاره کرد.

نگارگری یا مینیاتور یکی از هنرهای اصیل ایرانی است که با عنوان نقاشی ظریف شناخته می‌شود. این هنر در گذشته بیشتر برای کتاب‌آرایی ادبی، علمی و پزشکی و یا به گونه جداگانه (مرقع) استفاده می‌شده اما امروزه از محدوده‌ کتاب‌آرایی فراتر رفته است. تذهیب، هنر آراستن متون، کتاب‌ها، تابلوها و آثار و بناهای هنری و تاریخی با شیوه‌های مختلف نگارگری و طراحی است. هنرمند تذهیب کار با استفاده از نقوش بدیع و زیبا و به‌کارگیری رنگ‌ها و زرکاری، آثار هنری را تزیین می‌کند.

تشعیر، روشی در تذهیب و نقاشی ایرانی یا نگارگری است که در آرایش کتاب یا قطعات خط و مینیاتور و مرقعات استفاده می‌شود. در تشعیرسازی، حاشیه صفحه‌ها را با نقش مایه‌هایی از حیوان، مرغ، گل و گیاه می‌آرایند.

این نمایشگاه آثار هنری شنبه (پنجم آذر) از ساعت ۱۴ تا ۱۸ در نگارخانه فرهنگسرای اندیشه افتتاح شده و تا پنجشنبه (دهم آذر) ادامه دارد. همچنین کارگاه گروهی در طول این هفته ویژه عموم علاقه‌مندان برگزار می‌شود.

نمایشگاه گروهی کودک و نوجوان در نگارخانه شفق

نمایشگاه گروهی کودک و نوجوان گروه سنی هفت تا ۱۳ سال با عنوان «شفق» به سرپرستی شهرزاد داوری با بهره‌گیری از تکنیک نقاشی پنجشنبه (سوم آذر) در نگارخانه شفق فرهنگسرای خانواده افتتاح شد و تا ۱۴ آذر به غیر از روزهای تعطیل از ساعت ۹ تا ۱۶ در این نگارخانه به نشانی خیابان سیدجمال‌الدین اسدآبادی (یوسف‌آباد)، خیابان بیست‌ و یکم، بوستان شفق میزبان علاقه‌مندان است.

در نمایشگاه «شفق»، آثار آرتمیس محمدرضایی، آروشا تفرشی، آویسا سجادی، آیسل موسوی، آیلین مافی، باران خلج آبادی، باران عباسی، باران عزیزی، بنیتا سلطانی، پانیذ زراعتی، پرنسا سلجوقی، پرنیا تاجیک، پریا حاجی حسین‌زاده، پینار امدادی، دایانا رفیعی، درنیکا خرم‌پور، دلارام طایفه، دیبا منهوبی، روشا بهارلو، روشا زمانی، روشنا شاه محمدی، شهرنوش درخشان، صوفیا صادقی، کژال محمدی، لیانا حسینی، مانلی رضوان، مهراوه ایرانی، می‌گل گلرنگ، النا اشتیاقی، النا جعفری اصل، نلین عباسی، نیکا خانی، هستی میری و یاسمین بداغی به نمایش گذاشته شده است.

این نمایشگاه با حضور جمعی از هنرمندان کودک و نوجوان از استان البرز از همنوایی چند نگاه متفاوت، نگاه‌هایی با سوژه‌های متفاوت اما با نگاهی که به لحاظ بصری و وجود یک دنیای مشترک خبر می‌دهد و هنرجویانی که هر یک به سهم خود نگاهی ویژه به دنیای پیرامونشان داشته‌اند، یکی به جزئیات دنیای طبیعت بی‌جان پرداخته و دیگری پیکره‌هایی را ترسیم کرده است که بر سطح زمین در غلتیده یا در حال داستان‌سرایی هستند.

شهرزاد داوری کارشناس ارشد معماری، عضو خانه هنرمندان استان البرز، عضو خانه معمار، مدرس دانشگاه، معمار، نقاش و مجسمه ساز است و شرکت در بیش از ۱۰ نمایشگاه گروهی، پنج کارگاه گروهی نقاشی با بیش از ۱۵ سال سابقه‌ کار با کودک و نوجوان را در کارنامه هنری خود دارد.

میزبانی ارسباران از «ایران من»

دبیرسرویس: #میثم_عربی

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.