کد خبر: 383241
۰
۰
نسخه چاپی

پرداخت تسهیلات رونق تولید برای افزایش اشتغال صنعتی در قم جریان دارد

اکبر ابدالی روز یکشنبه درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا،‌ بیان داشت: در همین رابطه با همکاری بانک‌های عامل، طی روزهای آینده در بخش صنعت استان،‌ به هشت طرح و واحد صنعتی فعال در قم، تسهیلات رونق تولید در قالب تامین سرمایه ثابت و سرمایه در گردش به ارزش بیش از ۵۲۳ میلیارد ریال پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به این که واحدهای متقاضی دریافت این تسهیلات در زمینه تولید محصولاتی همچون مواد غذایی،‌ صندلی، مواد شوینده،‌ ورق آلومینیم، موتورسیکلت،‌ مفتول، لوازم پزشکی و پروفیل فولادی فعالیت می‌کنند، افزود: با پرداخت این تسهیلات، تنها در بخش تامین سرمایه ثابت برای ۲۴۲ نفر به صورت مستقیم در واحدهای متقاضی دریافت آن،‌ فرصت شغلی جدید ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین با طی شدن مراحل لازم و معرفی متقاضیان به بانک‌های عامل، به زودی در بخش کشاورزی استان به ۲۷ واحد اقتصادی فعال، تسهیلات رونق تولید در قالب تامین سرمایه ثابت و سرمایه در گردش به ارزش ۲۰۰ میلیارد ریال پرداخت خواهد شد.

ابدالی گفت:‌ کارشناسان ستاد تسهیل و رونق تولید استان پس از پرداخت تسهیلات به متقاضیان،‌ بر نحو فعالیت واحدهای صنعتی که این تسهیلات را دریافت کرده‌اند نظارت دارند تا هدف‌های مورد نظر در بخش ارتقا وضعیت تولید و همچنین حفظ و افزایش فرصت‌های شغلی در آن واحد صنعتی محقق شود.

گفتنی‌است ۲ هزار و ۳۳۵ واحد صنعتی دارای پروانه در قم فعال است، همچنین حدود ۶۴ هزار نفر در این بخش مهم اقتصادی مشغول فعالیت هستند. در حال حاضر صنعتگران قمی در زمینه تولید انواع محصولات همچون لاستیک و پلاستیک و صنایع پایین دستی پتروشیمی، چسب، کفش و دمپایی، مبلمان، سوهان، لامپ‌های کم‌مصرف، انواع موتور سیکلت، لوازم خانگی، قطعات خودرو، صنایع بسته‌بندی،‌ صنایع معدنی، صنایع غذایی، نساجی، شمش فولادی و دیگر کالاهای مورد نیاز مردم فعالیت می‌کنند.

سهم‌ ارزش افزوده بخش صنعت از کل ارزش افزوده استان ۲۵ درصد است و این بخش به عنوان یکی از موتورهای محرک اقتصاد و توسعه قم با رسیدن به هدفگذاری‌های کمی، تقویت هرچه بیشتر رویکردهای کیفی و عمق بخشی به فعالیت‌های تولیدی استان را مطابق برنامه‌های راهبردی تعیین شده دنبال می‌کند. شرکت‌های دانش‌بنیان و همچنین طرح‌های صنعتی پیشرفته، کم‌آب‌بر و دارای سازگاری بیشتر با محیط زیست در اولویت دریافت زمین و راه‌اندازی واحد تولیدی در شهرک‌های صنعتی قم هستند.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.

دبیرخبر: #علی_عربی

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید