کد خبر: 383242
۰
۰
نسخه چاپی

برگزاری جلسات مستمر کنترل پروژه‌های شهر قم

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم گفت: در شهرداری قم به‌صورت ماهیانه و با حضور شهردار و معاونین و مدیران مناطق تمام پروژه‌ها و پیشرفت آن‌ها با جزییات بررسی‌شده و برای حل چالش‌های هر پروژه برنامه‌ریزی می‌شود.

برگزاری جلسات مستمر کنترل پروژه‌های شهر قم

به گزارش قم پرس: سید ابوالفضل اسماعیلی در گفت‌وگویی اظهار داشت: امروز شهر قم بعد از سال‌ها به یک کلان‌شهر توسعه‌یافته تبدیل‌شده و مسیر توسعه را با همه مشکلات اقتصادی جامعه و کشور به‌خوبی طی می‌کند و تغییرات در شهر محسوس است.

وی تعریف و نظارت درست و دقیق بر پروژه‌ها را یکی از عوامل موفقیت در توسعه شهر دانست و افزود: در شهرداری قم به‌صورت ماهیانه و با حضور شهردار و معاونین و مدیران مناطق تمام پروژه‌ها و پیشرفت آن‌ها با جزییات بررسی‌شده و برای حل چالش‌های هر پروژه برنامه‌ریزی می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم پروژه‌های حوزه حمل‌ونقل را موردبررسی قرارداد و تصریح کرد: در شهرداری قم بخشی از کلان پروژه‌ها در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک برنامه‌ریزی می‌شود و یکی از مهم‌ترین پروژه‌های شهر اجرای مترو است.

وی ادامه داد: این پروژه با توجه به شرایط اقتصادی و منابع مالی دولتی به نسبت شرایط پیشرفت خوبی داشته و در فاز نخست آن کامل شده و نیازها را برطرف می‌کند، اما باوجود تحریم‌ها مشکل واگن‌ها حل‌نشده و مدیران شهر قم در تلاش برای حل این معضل هستند.

اسماعیلی تأکید کرد: تأمین واگن مترو از حوزه اختیارات و توان شهرداری خارج بوده و باید منتظر حل این مشکل توسط دستگاه‌های بالادستی باشیم و چنین پروژه‌هایی نیاز به منابع و حمایت ملی دارد.

وی پیشرفت مترو در بخش سازه را نیز موردبررسی قرارداد و خاطرنشان کرد: زمان بهره‌برداری پروژه مشخص نیست و نمی‌توانیم زمانی را برای آن پیش‌بینی کنیم، اما مدیریت شهری تلاش می‌کند این مشکل را حل کرده و مذاکراتی نیز با شرکت‌های خارجی در حال انجام است.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید