کد خبر: 383292
۰
۰
نسخه چاپی

برنامه‌های هفته پژوهش و فناوری ۱۴۰۱ اعلام شد/ برگزاری همزمان سه نمایشگاه در این هفته

رئیس ستاد ملی «هفته پژوهش و فناوری» گفت: امسال با برگزاری همزمان نمایشگاه‌های «ایران ساخت»، «دستاوردهای پژوهش و فناوری و فن‌بازار» و «تستا» بزرگترین نمایشگاه پژوهش و فناوری از تاریخ ۱۹ الی ۲۲ آذرماه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، دکتر پیمان صالحی امروز (دوشنبه) در نشست خبری با اعلام برنامه‌های هفته پژوهش و فناوری گفت: با حضور دستگاه‌های اجرایی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در هفته پژوهش و فناوری، نمایشگاه بزرگی از دستاوردهای پژوهشی، علمی و فناوری کشور برگزار می شود که در راستای فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی عمومی و تخصصی فعالیت خواهد کرد.

معاون پژوهشی وزارت علوم و رئیس ستاد ملی هفته پژوهش و فناوری با اشاره به اینکه برنامه‌های هفته پژوهش در دو بخش استانی و ملی برگزار می‌شود اظهار داشت: برنامه‌های استانی هفته پژوهش و فناوری از ۱۲ تا ۱۷ و در سطح ملی از ۱۹ تا ۲۵ آذر ماه برگزار می شود.

وی ادامه داد: البته نگاه و پیگیری ستاد ملی پژوهش و فناوری این است که کل بازه آذرماه رنگ و بوی پژوهش و فناوری داشته باشد و به همین علت برخی دانشگاه ها فعالیت‌های خود را از ابتدای آذرماه آغاز کرده اند.

صالحی گفت: شیوه‌نامه برنامه هفته پژوهش و فناوری به استانداران ابلاغ شده و آنها رئیس ستاد و محور برنامه‌های این هفته در استانها هستند و دبیری ستاد استانی نیز بر عهده رئیس دانشگاه معین استان است.

وی افزود: همچنین جلسه‌ای با حضور وزیر محترم کشور و معاونان این وزارتخانه در روز ۱۵ آبان برگزار و برای برگزاری هرچه بهتر و با شکوه تر برنامه‌های این هفته هماهنگی شد.

رئیس ستاد ملی هفته پژوهش و فناوری از برگزاری جشنواره‌های مختلف مانند جشنواره برگزیدگان پژوهش و فناوری در استان‌ها خبر داد و افزود: امسال سعی کردیم حضور دانش آموزان امسال در جشنواره های پژوهش و فناوری پررنگ‌تر باشد و امکان بازدید دانش آموزان از نمایشگاه‌ها پیش بینی شده است.

وی افزود: نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری در استان ها توسط پارک‌های علم و فناوری استان برگزار می شود و رئیس پارک دبیر نمایشگاه است.

وی در خصوص ویژگی‌های جدید نمایشگاه امسال گفت: یکی از ماموریت‌های معاونت‌های پژوهش و فناوری وزارت علوم آینده‌نگاری و آینده پژوهی است، بر همین اساس غرفه‌ای مجزا برای هوش مصنوعی، کوانتومی و متاورس در نظر گرفتیم.

صالحی در مورد فعالیت انجمن‌های علمی نیز گفت: تعداد انجمن های علمی در ایران از تعداد متوسط انجمن های علمی دنیا بیشتر است و ما باید فعالیت این انجمن ها را بازنگری کنیم.

دبیرکل شورای عالی عتف با تاکید بر استفاده از ظرفیت انجمن‌های علمی تاکید کرد: برای اولین بار در این نمایشگاه‌ها فضای گسترده‌ای به انجمن های علمی داده شده است تا دستاوردهای خود را عرضه کنند.

علاوه بر بازدیدهای دانش آموزی بازدیدهای علمی دانشجویان هم در هفته پژوهش و فناوری امسال افزایش می یابد.

رئیس ستاد ملی هفته پژوهش و فناوری گفت: همزمان با این هفته، نشست های تخصصی مانند نشست مدیران ارتباط با صنعت دانشگاها برگزار می شود.

صالحی افزود: در آیین ملی هفته پژوهش و فناوری از 20 پژوهشگر برتر، 8 الی 10 فناور برتر و 8 سازمان و دستگاه اجرایی برتر تجلیل می شود.

اسامی روزهای هفته پژوهش و فناوری 1401

۱۹ آذر؛ جهاد تبیین و دستاوردهای علمی و فناوری

۲۰ آذر؛ مدرسه و آینده سازان خلاق

۲۱ آذر؛ علوم انسانی و علوم پایه - ارکان اقتصاد دانش‌بنیان

۲۲ آذر؛ دانشگاه، مبدا تولید دانش بنیان و اشتغال‌آفرین

۲۳ آذر؛ پژوهش و فناوری، بنیان مرجعیت و دیپلماسی علمی

۲۴ آذر؛ دانشمندان و سرآمدان علم؛ پیشران پژوهش و فناوری

دبیرسرویس: #ساراپشوتن_فرد

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید