کد خبر: 383373
۰
۰
نسخه چاپی

قالب جدید پایگاه تخصصی مسجد رونمایی شد

به گزارش قم پرس حجت‌الاسلام حسین محمد ابراهیم رئیس رسیدگی به امور مساجد امروز در آئین رونمایی از قالب جدید پایگاه تخصصی مسجد و تقدیر از خبرنگاران فعال در حوزه مسجد که در مجتمع آموزشی محراب برگزار شد، گفت: حضرت زینب (س) در میدان جهاد تبیین سردمدار بودند امروز ما هم وظیفه داریم در پیروی از ایشان تلاش و کوشش داشته باشیم.

وی افزود: پایگاه تخصصی مسجد، شناسنامه مسجد است، در همه دنیا چنین پایگاهی نداریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد ابراهیم با بیان اینکه مسجد خانه خدا و مهمترین پایگاه در نظام اسلامی است، عنوان کرد: پایگاه تخصصی مسجد شناسنامه مسجد اسلام است که باید توسعه پیدا کند، همه باید در راه استفاده بیشتر از این پایگاه تخصصی مجاهدت کنیم.

وی ادامه داد: هر کس بخواهد به یک دایره المعارف تخصصی درباره مسجد مراجعه کند پایگاه تخصصی مسجد پاسخگوی او است. همه اقشار جامعه باید از این پایگاه تخصصی اطلاع داشته و از آن استفاده لازم را ببرند.

رئیس امور مساجد با تاکید بر اینکه ما باید این پایگاه را معرفی کنیم که همه استفاده حداکثری از آن را ببرند، اظهار کرد: مستند نگاری مساجد باید انجام بگیرد که هر کس می‌خواهد به متون و هر اتفاقی در مسجد رخ می‌دهد دست یابد. استفاده از این پایگاه مورد تاکید است به خصوص متخصصان و کنش‌گران مسجدی باید از این پایگاه اطلاع داشته باشند. هر امام جماعتی باید هر روز به این پایگاه مراجعه کرده و اطلاعات لازم را به دست بیاورد.

حجت‌الاسلام محمد ابراهیم با تاکید بر اینکه پایگاه تخصصی مسجد دایره المعارف مسجد است، ابراز کرد: فرهنگ مراجعه به پایگاه تخصصی مسجد باید نهادینه شود. همه و به خصوص رسانه‌ها باید در بارور کردن و معرفی پایگاه تخصصی مسجد مشارکت داشته باشند.

وی بیان کرد: پایگاه تخصصی مسجد وسیله ارتباطی بین ما و کنش‌گران مسجدی، امام جماعت، اعضای هیأت امنا، فعالان بسیج و اهالی مسجد خواهد بود.

حجت‌الاسلام محمد ابراهیم ادامه داد: پایگاه تخصصی مسجد طی چندین سال مشغول به فعالیت است و اقدامات خوبی انجام شده اخیراً بخش‌های جدیدی به آن افزوده شده که ارتباط ما با مخاطبان بیشتر شود و هر کس هر سوالی دارد یا به اخبار و اطلاعاتی نیاز دارد از آن بهره ببرد. راه‌های ارتباطی در مرکز برای ارتباطات و کسب شکایات مردمی متعدد است یکی از از همین مسیرها پایگاه تخصصی مسجد است که انتقادات و پیشنهادات از این طریق دریافت می‌شود.

وی اظهار کرد: مسجد برقرار از مطالبات رهبر معظم انقلاب است که بارها مطالبه کردند مسجد همواره باز باشند و مردم مراجعه داشته باشند. این امر در دستور کار قرار گرفته، شیوه نامه تهیه شده و به مساجد ارسال شده است البته همه مساجد زمینه برقرار شدن ندارند، مساجد در محلات تجاری و قسمت‌های با عبور و مرور زیاد مساجد برقرار خواهد بود. باید این اقدام بومی سازی شود، درصدی از مساجد ما برقرار شده است. در پایگاه تخصصی مساجد برقرار با آدرس آنها نشان داده می‌شود.

دبیرسرویس: #میثم_عربی

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید