کد خبر: 383405
۰
۰
نسخه چاپی

اعتبارات سفر رئیس‌جمهوری به استان‌ها به صورت متوازن بین همه شهرستان‌ها توزیع شود

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: اعتبارات سفر رئیس‌جمهوری به استان‌ها به صورت متوازن در بین همه شهرستان‌ها توزیع شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از وزارت میراث فرهنگی، جواد واحدی در آیین معارفه مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان گفت: تمرکز زدایی از مراکز یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم است و بر این اساس میراث‌فرهنگی نیز این برنامه را در استان‌ها دنبال می‌کند.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ادامه داد: توسعه استان همدان باید یکپارچه و متوازن باشد و با توجه به قابلیت‌های تاریخی، فرهنگی و گردشگری این استان باید از همه ظرفیت‌ها برای کل استان استفاده شود.

او گفت: همدان ظرفیت‌های بسیار زیادی در حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دارد که باید با استفاده از این قابلیت‌ها برای شناساندن ایران تلاش کنیم.

واحدی اظهار داشت: کشور ایران جاذبه‌های بسیار زیادی در حوزه گردشگری دارد که می‌توان با استفاده از این ظرفیت‌ها اقتصاد کشور را متحول کرد.

او افزود: فضای هم‌دلی، هم‌افزایی و اتحاد در استان همدان بسیار زیاد است و در طول ۲۰ سال گذشته خدمات بسیار ارزشمندی در این استان ارائه شده است.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در پایان تاکید کرد: در انتصابات مدیران میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، گزینه‌های زیادی بررسی می‌شود و شخص وزیر با هماهنگی استانداران و بدون دخالت سایر افراد، مدیران را منصوب می‌کند.

حمیدرضا حاجی‌بابایی نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: کارهای بزرگ آدم‌های بزرگ نیاز دارد و همدان، مردمان و تاریخ آن هم بزرگ است و باید بزرگی آن را به همه معرفی کنیم.

حاجی‌بابایی افزود: همدان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین است و این لقب بر اساس پژوهش‌های چندساله و با تصویب شورای فرهنگ عمومی، نام‌گذاری شده است.

او اظهار داشت: هیچ مدیری برای انتصاب، از سوی من به استاندار تحمیل نمی‌شود و باید میدان را برای کارکرد همه افراد توانمند باز گذاشت.

حسن رضانیا معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان نیز گفت: باید بتوانیم فاصله‌های بین بایدها و واقعیت‌های حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی را شناسایی کنیم.

رضانیا افزود: حوزه تخصصی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، نیازمند نگاه تمدنی است که کمتر به آن توجه شده است.

او با اشاره به اینکه همه باید برای رسیدن به هدف ایرانی قوی تلاش کنیم، اظهار داشت: نخستین گام در رسیدن به تمدن نوین اسلامی این است که نگاه، درک و بینش تمدنی داشته باشیم.

محسن معصوم‌علیزاده مدیرکل جدید میراث‌فرهنگی و گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان نیز گفت: پیگیری ثبت جهانی منظر تاریخی و فرهنگی از هگمتانه تا همدان، مهمترین اولویت است و تا پایان دی ماه پرونده این اثر برای یونسکو ارسال می‌شود.

معصوم‌علیزاده افزود: توجه به توسعه گردشگری سلامت و مذهبی نیز از دیگر برنامه‌های پیش روی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان است.

علی مالمیر مدیرکل پیشین میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان نیز در این آیین گفت: در حوزه صنایع‌دستی تعداد هنرمندان استان به ۴۵هزار نفر افزایش یافت و در این حوزه رتبه نخست شهرهای جهانی و روستاهای ملی را در کشور به دست آوردیم.

مالمیر افزود: ثبت جهانی سفال لالجین و مبل و منبت ملایر و همچنین ثبت ملی مبلمان گلریز تویسرکان و مرواربافی روستای داویجان ملایر یکی از مهمترین دستاوردهای حوزه صنایع‌دستی در استان همدان بود.

او با اشاره به اینکه تعداد کارگاه‌های صنایع‌دستی استان در این هفت سال به ۱۳هزار واحد افزایش یافت، اظهار داشت: در حوزه گردشگری، انتخاب همدان به عنوان پایتخت گردشگری آسیا موجب برگزاری ۵۰ برنامه علمی، پژوهشی و همایشی در استان شد.

مالمیر تصریح کرد: میزبانی همدان از چهلمین نشست اعضای اجلاس جهانی (UNWTO) در سال ۲۰۱۸، نقطه عطفی در حوزه گردشگری استان همدان بود.

او تاکید کرد: صد اثر تاریخی در طول هفت سال گذشته در حوزه میراث‌فرهنگی استان همدان شناسایی شد و تعداد جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و گردشگری استان به ۱۹۰۰ اثر افزایش یافت.

مدیرکل پیشین میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان با اشاره به اینکه مخزن امن غرب کشور به مساحت ۱۸۰۰ مترمربع در همدان ساخته شد، ادامه داد: در حوزه ثبت جهانی، دو کاروانسرای استان در قالب پرونده کاروانسراهای ایران برای ثبت جهانی به یونسکو ارسال شد.

او افزود: پرونده ثبت جهانی «منظر تاریخی و فرهنگی از هگمتانه تا همدان» برای حفظ بافت تاریخی و توسعه اقتصاد گردشگری نقش تاثیرگذاری دارد.

مالمیر تاکید کرد: این پرونده مراحل پایانی خود را می‌گذراند و تا پیش از پایان سال میلادی ۲۰۲۲ به یونسکو ارسال می‌شود و تابستان سال ۱۴۰۲ با حضور ارزیابان یونسکو شاهد ثبت جهانی این اثر ارزشمند خواهیم بود.

محسن معصوم علیزاده صبح امروز با حکم سید عزت‌الله ضرغامی، به عنوان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان معرفی و از تلاش‌های هفت‌ساله علی مالمیر قدردانی شد.

معصوم‌علیزاده از سال ۱۳۹۲ با نظر شورای دوره چهارم شهر مریانج به عنوان شهردار منتخب این شهر منصوب و در دوره‌های پنجم و ششم شورای شهر نیز ابقا شده بود.

او تاکنون در پست‌های مهمی از جمله مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان اسدآباد، معاون پشتیبانی اداره‎ کل نوسازی مدارس استان، قائم مقام اداره کل نوسازی مدارس استان، عضو سومین دوره شورای اسلامی شهر مریانج، شهردار مریانج، مشاور فرماندار همدان، نایب رئیس شورای اسلامی شهرستان همدان، بازرس هیئت مدیره سازمان همیاری شهرداری‎‌های استان را در کارنامه اجرایی خود دارد.

دبیرسرویس: #ساراپشوتن_فرد

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید