کد خبر: 384743
۰
۰
نسخه چاپی

اصلاح و بهبود فرآیندهای بین دستگاهی استعلام نقل‌وانتقال املاک و فرم هماهنگی مجوز حفاری توسط شهرداری قم

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم از بهبود و تکمیل دو فرآیند بین دستگاهی که در سال 1401 در دستور کار کمیته بهبود فرآیندهای استانی قرار گرفته بود، خبر داد.

اصلاح و بهبود فرآیندهای بین دستگاهی استعلام نقل‌وانتقال املاک و فرم هماهنگی مجوز حفاری توسط شهرداری قم

به گزارش قم پرس ;سید ابوالفضل اسماعیلی با اشاره به اهمیت بهبود فرآیندها در ایجاد رضایتمندی شهروندان اظهار داشت: به‌منظور تسهیل و چابک سازی فرآیندهای انجام کار و افزایش رضایت شهروندان، استعلام دفاتر اسناد رسمی از شهرداری جهت نقل‌وانتقال املاک، به‌صورت خدمت غیرحضوری و از طریق سامانه قمیار انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه این فرآیند در ماه‌های اخیر به‌صورت الکترونیکی انجام می‌شود، افزود: جهت دریافت پاسخ استعلام، نیازی به مراجعه حضوری شهروندان در شهرداری نیست و پاسخ استعلام به‌صورت الکترونیکی به دفاتر اسناد رسمی ارسال می‌گردد و همچنین شهروندان می‌توانند جهت پرداخت عوارض شهرداری از طریق دفاتر اسناد رسمی یا دریافت پیامک پرداخت، اقدام نمایند.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم در ادامه گفت: اجرای استعلام الکترونیکی فرآیند نقل‌وانتقال املاک، علاوه بر کاهش زمان انجام خدمت و افزایش رضایت ارباب‌رجوع، کاهش تردد شهری را نیز در بر خواهد داشت.

وی یادآور شد: فرآیند اخذ امضای فرم هماهنگی مجوز حفاری به‌صورت سامانه‌ای یکپارچه، توسط شهرداری قم راه‌اندازی شده و هماهنگی‌های لازم جهت اجرای آزمایشی این سامانه با شرکت‌های آب، برق، گاز و مخابرات و پلیس راهور قم در حال پیگیری است.

اسماعیلی در انتها اضافه کرد: در حال حاضر زیرساخت لازم جهت انجام الکترونیکی و غیرحضوری این خدمت در شهرداری فراهم‌شده است و شهرداری جهت پیاده‌سازی و اجرای این فرآیند، آمادگی کامل دارد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید