سرخه نارنجی ماند/ شاهرود آبی شد

به گزارش قم پرس طبق آخرین اطلاعات به دست آمده از سوی وزارت بهداشت و ستاد مقابله با کرونا مبتنی بر داده‌های آماری دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود، رنگ بندی وضعیت کرونایی استان سمنان در نخستین روزهای بهمن ماه سال جاری، دستخوش تغییراتی شده است.

بزرگترین تغییر اما بازگشت شاهرود به وضعیت آبی با همان تثبیت شده بعد از یک هفته قرار گرفتن در وضعیت زرد بود اما موضوع نگران کننده این است که شهرستان‌های دامغان و سمنان و مهدی شهر همچنان در وضعیت زرد با همان هشدار قرار دارند.

در این رنگ بندی میامی، شاهرود، گرمسار و آرادان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند که به گفته کارشناسان غفلت از شرایط پروتکل‌ها می‌تواند وضعیت را در این شهرستان‌ها هم تغییر دهد.

نگرانی بزرگ‌تر در استان سمنان اما سرخه است که در دو هفته اخیر نارنجی بوده و نگرانی‌هایی را بابت شیوع کرونا در این شهرستان تشدید می‌کند. همچنان واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری مهمترین توصیه مسئولان استان سمنان به مردم است.

تنها شش شهرستان در کل کشور در رنگ نارنجی قرار دارند که سرخه یکی از آن‌ها است.

بر اساس آخرین به روز رسانی‌ها، تعداد شهرهای با وضعیت قرمز همانند هفته‌های گذشته ۰ بوده و تعداد شهرهای با وضعیت نارنجی از ۱۲ به شش شهر کاهش یافت. همچنین تعداد شهرهای با وضعیت زرد از ۱۴۳ به ۱۲۲ شهر کاهش و تعداد شهرهای با وضعیت آبی از ۲۹۳ به ۳۲۰ شهر کاهش یافت.

دبیرسرویس: #هادی_اسماعیلی

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید