کد خبر: 386280
۰
۰
نسخه چاپی

آغاز دوره مهارت افزایی هیات و تشکل‌های دینی از اواخر بهمن ماه

به گزارش قم پرس حجت الاسلام مجید باباخانی رییس سازمان هیات و تشکل های دینی در نشست خبری نخستین دوره معرفت و مهارت افزایی هیات و تشکل های دینی که با عنوان «ماه» در حوزه هنری برگزار شد اظهار داشت: دوره ای که طراحی شده مخاطبش تشکل ها و هیئاتی هستند که فارغ از بحث مناسک صرف، برنامه های فرهنگی، تربیتی، رسانه ای و اجتماعی دارند یعنی مجموعه هایی که قبل و بعد از جلسات رسمی خودشان برنامه ریزی و فعالیت های اثرگذار دیگری نیز دارند و به عنوان مجموعه های فرهنگی شهر، استان و یا منطقه خود به شمار می روند.

وی افزود: این مجموعه به واسطه تنوعی که در فعالیت های خود دارند با بهره گیری از موتور موثر مناسک مذهبی نقش بیشتری در سطح استان ها ایفا می کنند و در کنار آن سامان دهی دیگر حوزه ها را نیز دنبال می کنند. نکته مهم این است که این مجموعه ها که وارد دوره های تخصصی شدند نیازمند محتوای بیشتری هستند تا بتوانند در کنار یکدیگر هم افزا شوند.

باباخانی به زمان برگزاری دوره اشاره و عنوان کرد: این دوره در ۱۰ پهنه سطح کشور برگزار خواهد شد و چند استان که در کنار یکدیگر هستند به عنوان یک پهنه قلمداد می شود و هر استانی که امکان میزبانی را داشته باشد به عنوان محور محسوب خواهد شد. این دوره ها از دو بخش حضوری و غیر حضوری دنبال خواهد شد و آغاز برنامه ها در یک برنامه اردویی دو روزه کلید خواهد خورد. از اواخر بهمن ماه اولین دوره در استان فارس آغاز می شود.

رییس سازمان هیات و تشکل های دینی ادامه داد: تفاوت این دوره با دوره های دیگر این است که این دوره ویژه فعالان فرهنگی نیست بلکه ویژه تشکل های دینی است. طبق پیش بینی های صورت گرفته بیش از یک هزار و ۵۰۰ تشکل و ۶ هزار نفر از اعضای این تشکل ها در این دوره شرکت خواهند کرد.

در ادامه حامد علامتی مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به ایراد سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: این دوره برای یک هزار ۵۰۰ تشکل فرهنگی شاخص و در چهار لایه مدیران، مسوولان رسانه، حوزه خواهران و حوزه نوجوانان برگزار خواهد شد هدف ازبرگزاری این دوره راهبری تشکل ها برای مسلح شدن به ابزارهای لازم در جنگ تمدنی است. در حقیقت به دنبال آن هستیم که جبهه واحدی را از نیروهایی که ملتزم و معتقد به مبانی امامین انقلاب هستند به شکلی نسبتاً عمیق تشکیل دهیم. اصلاح مهارتی و ایجاد زمینه تقویت مهارت های مجموعه ها و کمک به ارتقای روشی آموزش ها از دیگر اهداف به شمار می رود. به عبارت بهتر هدف از برگزاری این دوره تقویت کیفی و کمی مجموعه ها و تشکل هایی است که فراتر از مراسمات صرفاً مذهبی فعالیت های دیگری نیز در عرصه های مختلف از جمله خدمات اجتماعی انجام می دهند.

مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ادامه داد: این دوره دوره ای دوساله است که در گام های مختلف برگزار خواهد شد. استفاده از تشکل هایی که جوانان و نوجوانان پرچم دار آن هستند به عنوان کنشگران اصلی جامعه و حلقه های میانی مد نظر هستند. یکی از گنشگران، نوجوانان هستند آنان باید با روش هایی با مبانی ناب اسلام آشنا و به آن مجهز شوند تا بتوانند در مسیر و رهیافت این کار ارزشمند خود را مجهز کنند.

وی بیان کرد: تشکل هایی در این دوره انتحاب می شوند که ظرفیت بالقوه تربیت نسل مبارز در این مبارزه تمدنی را داشته باشد و حتماً از کمیت های دهن پر کن پرهیز خواهد شد و جنبه های انگیزشی بسیار مهم است. توجه ویژه به مجموعه هایی که تربیت نوجوان را در فعالیت های خود اختصاص دادند در اولویت قرار دارند. استفاده از روش های نوین پرورش نسل آینده از اهمیت خاصی برخوردار است.

حجت الاسلام باباخانی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه از مزایای طرح و روش های ثبت نام در این دوره بفرمایید؟ عنوان کرد: برای دوره سایتی به آدرس www.roshdheyat.ir در نظر گرفته شده است تا علاقمندان بتوانند از طریق آن اقدام به ثبت نام کنند. تا به امروز قریب به یک هزار ۴۰۰ مجموعه اقدام به ثبت نام کرده اند و پیش بینی می شود این رقم تا چند روز آینده به بیش از ۵ هزار مجموعه برسد.

رییس سازمان هیات و تشکل های دینی ادامه داد: حمایت های مادی و معنوی که سازمان هیات و تشکل های دینی، سازمان تبلیغات اسلامی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و معاونت جوانان وزارت ورزش خواهند داشت مجموعه ها از بسته های حمایتی این مجموعه ها بهره خواهند برد، در زمینه بحث مدرک، مدارکی که صادر می شود دارای اعتبار بوده و همچنین استمرار دوره های توانمندی از جمله مقوله هایی است که مجموعه فرهنگی کشور به آن توجه ویژه دارد، دیگر اینکه ارتباط با دوام مجموعه ها با اساتید از اتفاقات خوبی است که در این دوره رقم می خورد. در استانها دوره های موثر برای مجموعه های فرهنگی بسیار کم است و زمانی که تخصصی می شود کمتر دوره ای برای تشکل ها برگزار می شود.

دبیرسرویس: #میثم_عربی

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید