کد خبر: 386297
۰
۰
نسخه چاپی

مسابقات قرآن كريم و نهج البلاغه ویژه کارکنان شرکت گاز استان قم و خانواده‌های آنان برگزار شد

مرحله مقدماتی چهاردهمين دوره مسابقات قرآن كريم و نهج البلاغه کارکنان و همسران و همچنین بيست و چهارمين دوره مسابقات قرآن كريم و نهج البلاغه ویژه فرزندان کارکنان شرکت گاز استان قم روز پنجشنبه ششم بهمن در محل ساختمان شرکت گاز استان قم برگزار شد.

مسابقات قرآن كريم و نهج البلاغه ویژه کارکنان شرکت گاز استان قم و خانواده‌های آنان برگزار شد

به گزارش قم پرس به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان قم، در این مراسم مرتضی خوش‌لهجه مدیرعامل شرکت گاز استان قم، با بیان این که قرآن چراغ راه هدایت بشریت است، اظهار کرد: هدایت قرآنی، همگانی و مربوط به همه‌ عرصه‌های زندگی بشر است.

وی یکی از راه‌های قدردانی از کلام الهی را برگزاری محافل و مسابقات قرآنی خواند و در ادامه تصریح کرد: در همین راستا همه ما _به ویژه کسانی که در دارالقرآن شرکت گاز استان قم فعالیت می‌کنند_ می‌بایست در جهت پاسداشت قرآن کریم ثابت قدم بمانیم و برای استمرار محافل و برگزاری مسابقات قرآنی تلاش کنیم تا پیام اصیل قرآنی و معارف پرنور و با برکت آن، با تلاش اهالی قرآن به گوش جوانان جویای حقیقا در سرتاسر دنیا رسانده شود.

خوش‌لهجه با اشاره به این که یکی از این زیبایی‌های قرآن، قرائت آن است، خاطرنشان کرد: قاریان قرآن با صوت و صدای شیوای خود، آموزه‌های قرآن کریم را به دیگران می‌آموزند که این عمل بسیار ارزشمندی است.

وی اضافه کرد: همچنین وجه دیگر این کتاب الهی، معارف و مباحث معرفتی آن است که با تفسیر و تبیین اهل‌بیت(ع) و بزرگان دین اسلام و مفسران بزرگ به ما رسیده است.

وی اضافه کرد: مشغله و گرفتاری‌های امروزی باعث شده است تا بسیاری از افراد به روزمرگی دچار شوند که قطعا قرآن کریم می‌تواند مقدمه‌ای برای بهره‌مندی معنوی انسان‌ها و راه گریزی برای رهایی از روزمرگی‌های دنیای امروزی باشد.

خوش‌لهجه در ادامه اظهارات خود با اشاره به مصرف بی‌سابقه گاز در کشور طی هفته‌های اخیر، عنوان کرد: صرفه‌جویی از آموزه‌های مهم قرآن کریم است که این موضوع می‌بایست در این روزها بیشتر مورد توجه همه قرار بگیرد.

وی همچنین ایثار را از دیگر آموزه‌های این کتاب الهی توصیف کرد و در این باره افزود: در روزهایی که کشور با ناترازی جریان گاز مواجه بود؛ کارکنان شرکت ملی گاز ایران تمامی تلاش خود را برای مدیریت مصرف و گاز رسانی به استان‌های شمالی، شمال‌شرق و شمال‌غرب کشور به کار گرفتند.

حجت‌‌الاسلام‌والمسلمین محمد سعیدی‌آریا نیز در این مراسم با اشاره به آیه شریفه «إِنَّا هَدَیْنَاهُ السَّبِیلَ إِمَّا شَاكِراً وَ إِمَّا كَفُوراً» اظهار کرد: نظر به این آیه، خداوند متعال دوگونه برخورد را راجع به هدایت الهی بیان می‌کند.

وی با بیان این که دسته اول، کسانی هستند که نسبت به هدایت خداوند شاکر بوده و با روی باز از الطاف ایشان استقبال می‌کنند، تصریح کرد: دسته دوم نیز کسانی هستند که در مواجه با هدایت الهی کفر پیشه می‌کنند و این دسته از افراد حتی اگر فاعل هدایت خود خداوند باشد؛ بازهم کلام ایشان را نمی‌پذیرند.

سعیدی‌آریا با اشاره کامل بودن هدایت الهی خاطرنشان کرد: قرآن کریم برای هدایت بشر است و کسی که با قرآن مأنوس باشد؛ احتمال هدایت وی نیز بیشتر می‌شود.

وی شیطان رجیم را مانعی برای هدایت انسان‌ها توصیف کرد و در این خصوص افزود: یکی از نگرانی‌های پیامبر گرامی اسلام(ص) تغییر حالت قرآن به موسیقی است؛ به این معنی که مجالس قرآن اثر آموزنده خود را از دست بدهد.

ایشان با بیان این که همه ما باید با آغوش باز از آموزه‌های قرآن کریم استقبال کنیم، عنوان کرد: کلام قرآن نیز بر کسی که راه‌های دل وی بسته باشد؛ تاثیر نخواهد گذاشت.

وی با اشاره به آیه شریفه «وَ لا تُسْرِفُوا إِنَّهُ لا يُحِبُّ الْمُسْرِفِينَ» بیان کرد: خطای انسان اسراف‌کار به حدی است که خداوند متعال در کتاب آسمانی خود تصریح می‌کند اسراف‌کاران را دوست ندارد.

سعیدی‌آریا با بیان این که روش اهل‌بیت(ع) نیز مبارزه با اسراف و تبذیر است، تاکید کرد: کسی که روش زندگی خود اسراف پیشه می‌کند؛ موجب ناراحتی امام زمان خود شده است.

مسابقات قرآن كريم و نهج البلاغه ویژه کارکنان شرکت گاز استان قم و خانواده‌های آنان برگزار شد

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید