کد خبر: 386515
۰
۰
نسخه چاپی

موفقیت شهر قم در حوزه فضای سبز و پسماند نسبت به سایر کلان‌شهرها

معاون خدمات شهری و زیست‌محیطی شهرداری قم با تأکید بر موفقیت شهر قم در حوزه فضای سبز و پسماند نسبت به سایر کلان‌شهرها گفت: برپایی نمایشگاه به تبادل تجربیات کلان‌شهرها کمک شایانی می‌کند و باید نمایشگاه با برنامه و تشکیل کارگروه‌های تخصصی برپا شود.

موفقیت شهر قم در حوزه فضای سبز و پسماند نسبت به سایر کلان‌شهرها

به گزارش قم پرس ;مهدی اصفهانیان مقدم در حاشیه نمایشگاه شهر پایدار در شهر کیش اظهار داشت: برپایی نمایشگاه در تمام حوزه‌های توسعه‌ای، اقتصادی، اجتماعی، فنی عمرانی، خدماتی و ترافیکی می‌تواند بسیاری از مشکلات شهرها را رفع کند.
????معاون خدمات شهری و زیست‌محیطی شهرداری قم تصریح کرد: بسیاری از مشکلات شهرها عمومی بوده و این تبادل تجربه می‌تواند در کاهش هزینه‌ها و زمان به مدیریت شهری کمک شایانی کند، به‌طور مثال در بین کلان‌شهرهای کشور، شهر قم تنها شهری است که در حوزه مدیریت پسماند موفق شده دفن مستقیم 700 تن پسماند روزانه را متوقف کند.
????وی ادامه داد: از 6 بهمن‌ماه سال جاری این رویکرد برای نخستین بار در کشور و در شهر قم آغاز شد که می‌تواند در شهرهای دیگر نیز برنامه‌ریزی‌شده و استفاده شود.
????اصفهانی مقدم ادامه داد: شهر قم در حوزه فضای سبز، پسماند و استفاده از انرژی‌های پاک تجربیات خوب و کاربردی داشته و موفق عمل کرده و کلان‌شهرها می‌توانند از این تجربیات استفاده کنند، این نمایشگاه به این تبادل تجربیات کمک شایانی می‌کند.
????وی خاطرنشان کرد: با آسیب‌شناسی عملکرد نمایشگاه برای سال‌های آینده نمایشگاهی با خروجی بهتر خواهیم داشت و باید از شرکت‌های تخصصی و دانش‌بنیان بیشتری برای شرکت در نمایشگاه دعوت کنیم تا شهرداری‌ها و صنعت از دستاوردهایی این شرکت‌ها استفاده کنند، در شهر قم مبنای خود را بر استفاده از تولیدات داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان قرار داده‌ایم.
????معاون خدمات شهری و محیط زیست‌ شهرداری قم در پایان یادآور شد: در تلاش هستیم قم نخستین شهری باشد که ایستگاهه‌ای شارژ خودروها و موتورهای برقی در سطح شهر در راستای استفاده از انرژی‌های پاک را ایجاد کند و در حوزه جی‌آی‌اس و جغرافیا نیز مذاکراتی انجام‌شده است.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید