کد خبر: 386783
۰
۰
نسخه چاپی

وجود ۲۰۷خانه قرآن در خوزستان/خانه‌ها و مؤسسات قرآنی حمایت می‌شوند

حجت‌الاسلام سعید حردانیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر تصریح کرد: خانه‌های قرآن در سطح خوزستان بیش از آمار ثبتی است ولی همه آنها را به رسمیت نمی‌شناسیم؛ همچنین در استان ۲۰۷ خانه قرآن ثبت شده وجود دارد که از این تعداد حدود ۱۷۰ خانه قرآنی فعال و مابقی نیز راکد یا نیمه فعال هستند که وضعیت آنها در حال بررسی است.

وی با بیان اینکه ۶۶ خانه قرآن در ۶ ماهه گذشته در خوزستان راه‌اندازی شده‌اند، افزود: حدود ۷۵ درصد از خانه‌های قرآن در استان شهری و ۲۵ درصد روستایی هستند. اهم فعالیت این خانه‌های قرآن، برگزاری کلاس‌های قرآنی برای سنین مختلف در زمینه روخوانی، روان‌خوانی، تجوید، صوت و لحن حفظ، مفاهیم و تفسیر قرآن است. این خانه‌های قرآن با توجه به بوم و توانایی خود، چنانچه فضا و مدرس داشته باشند می‌توانند دوره‌های قرآنی برگزار کنند.

حجت‌الاسلام حردانیان تاکید کرد: این نکته مهم است که خانه‌های قرآنی که مجوز رسمی از دارالقرآن داشته باشند مشمول معافیت از پرداخت هزینه‌های آب و برق می‌شوند و این کمک بسیار بزرگی به خانه‌های قرآن است. مکان خانه قرآن ممکن است منزل، اداره، مسجد یا حسینیه باشد اما هر کدام از این‌ها ملازماتی دارند و اگر خانه قرآن قرار است برای مثال در مسجد یا حسینیه فعالیت کند، نیازمند اجازه‌نامه هیئت‌امنا و امام جماعت مسجد است.

وی درباره ثبت خانه‌های قرآن گفت: خانه‌های قرآن برای ثبت باید به سایت تلاوت، میز خدمات الکترونیکی مراجعه و مدارک خود را در آن بارگذاری کنند. در صورت پیگیری از اداره تبلیغات اسلامی مربوطه، روند صدور مجوز خانه قرآن تقریباً کمتر از یک ماه است.

مدیر دارالقرآن تبلیغات اسلامی خوزستان با اشاره به فعالیت خانه‌های قرآنی بدون مجوز گفت: برخی افراد در منزل و محل زندگی خود، اتاقی را برای خانه قرآنی در نظر گرفته‌اند اما مجوز ندارند. خانه‌های قرآنی در سطح استان بیش از آمار خانه‌های قرآن ثبت شده و ما همه آنها را به رسمیت می‌شناسیم و از آنها تقاضا می‌شود که مجوز فعالیت خود را دریافت کنند.

وی افزود: این مجوز ضمن اینکه آن‌ها را از معافیت مالیاتی بهره‌مند می‌سازد به آن‌ها اجازه برگزاری دوره‌های تربیت مربی همراه با اعطای مدرک معتبر دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی می‌دهد و ما به آن‌ها در برگزاری دوره کمک می‌کنیم.

مدیر دارالقرآن تبلیغات اسلامی خوزستان ادامه داد: موضوع بعدی این است که خانه قرآن با هماهنگی و نظارت دارالقرآن می‌تواند یکی از مراکز برگزاری آزمون حفظ عمومی باشد؛ یعنی در طول سال این آزمون را برگزار و به حافظان مدرک اعطا کنند.

حردانیان درباره عضویت خانه‌های قرآن در اتحادیه مؤسسات قرآنی گفت: خانه‌های قرآن عضو اتحادیه مؤسسات قرآنی نیستند اما می‌توان این موضوع را پیگیری و بررسی کرد.

مدیر دارالقرآن تبلیغات اسلامی خوزستان درباره حمایت مالی و تجهیزاتی از خانه‌های قرآن این استان اظهار کرد: در این زمینه تفاوتی میان خانه قرآن و مؤسسه قرآنی وجود ندارد و هر یک به‌طور مساوی در صورت وجود حمایت از آن برخوردار می‌شوند.

وی تاکید کرد: در بازدید از مؤسسات و خانه‌های قرآن اعلام شده که اگر سیستم امتیازدهی و کمک جوایزی برای مخاطبان خود تعریف کنند، دارالقرآن خوزستان متعهد می‌شود که جوایز آن را تأمین کند.

دبیرسرویس: #میثم_عربی

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید