کد خبر: 386921
۰
۰
نسخه چاپی

۶۹۵ میلیارد تومان برای بازسازی مناطق زلزله‌زده خوی اختصاص یافت

به گزارش قم پرس علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت ظهر امروز (چهارشنبه ۱۹ بهمن ماه) در حاشیه برگزاری جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: در جلسه امروز هیئت دولت گزارش‌های متعددی از سوی بخش‌های مختلف اجرایی ارائه شد و مورد بررسی قرار گرفت. همچنین دستگاه‌های مختلف گزارشات مفصلی از اقداماتی که در حوزه‌های مختلف از جمله بهداشت، مسکن، انرژی و ورزش انجام شده و پروژه‌هایی که در ایام دهه فجر افتتاح شده، ارائه کردند.

وی با بیان اینکه امروز جشنواره کتاب سال را با حضور رئیس جمهور برگزار می‌شود، به موضوع امدادرسانی به مردم زلزله‌زده سوریه و ترکیه اشاره کرد و افزود: وزارت خارجه، وزارت بهداشت و درمان و وزارت کشور گزارشات خوبی از کمک‌های بشردوستانه‌ای که هلال احمر و سایر مجموعه‌های عمومی و مردمی برای کشورهای زلزله همسایه ارسال کردند را ارائه دادند.

سخنگوی دولت تصریح کرد: این کمک‌ها بیشتر با محوریت درمانی، پزشکی و امداد در جهت شناسایی هرچه سریع‌تر کسانی که زیر آوار مانده‌اند صورت گرفته است.

بهادری جهرمی عنوان کرد: از جمله مصوبات امروز هیئت وزیران، تصویب تخصیص بودجه‌ای به منطقه خوب بود که این تصویب پیرو گزارشی که در جلسه گذشته با حضور استاندار آذربایجان غربی درباره زلزله خوی مورد بحث و بررسی قرار گرفت، انجام شد.

وی با اشاره به اینکه بحث و بررسی‌های کارشناسی درباره این گزارش در مجموعه وزارت کشور و سازمان برنامه و بودجه صورت گرفت، اظهار کرد: امروز در نهایت هیئت وزیران با اختصاص ۶۹۵ میلیارد تومان کمک‌هزینه برای جبران خسارات زلزله موافقت کرد. این مبلغ برای حوزه‌های مختلف از جمله بازسازی و ساخت و ساز مسکن‌های تخریب شده، بازسازی اماکن عمومی مثل مدارس یا درمانگاه‌ها و همچنین کمک برای تأمین ارائه تسهیلات بانکی به مردم در نظر گرفته شده است.

سخنگوی دولت ادامه داد: امید است این مبلغ به سرعت در اختیار استان قرار بگیرد. البته پیش از این تنخواهی به استان تعلق گرفته بود. تخصیص مبلغ ۶۹۵ هزار میلیارد تومان برای آن است که بتوانیم خسارات سه زلزله اخیر در این منطقه را به سرعت جبران کنیم.

دبیرسرویس: #ساراپشوتن_فرد

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید