کد خبر: 386966
۰
۰
نسخه چاپی
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور

جمکران به یک شهرک زیارتی تبدیل می شود

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با اشاره به اینکه وزارت کشور برای نخستین بار به مسئله برگزاری جشن‌های نیمه شعبان در قم ورود کرده گفت: برنامه داریم تا منطقه جمکران به یک شهرک مذهبی و زیارتی تبدیل شود.

جمکران به یک شهرک زیارتی تبدیل می شود

به گزارش قم پرس مهدی جمالی‌نژاد شامگاه سه شنبه در حاشیه برگزاری ستاد تسهیلات زائران و به ایام نیمه شعبان در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: برگزاری باشکوه و گسترده مراسم نیمه شعبان مهم است که در راستای برگزاری این مراسم تلاش داریم تا از تجربه ستاد اربعین برای ارائه خدمات بهتر به زائران نیمه شعبان استفاده کنیم.
وی عنوان داشت: در این مراسم بسیاری از مردم از نقاط مختلف کشور به شهر مقدس قم سفر می‌کنند و به همین دلیل این برنامه مختص شهر قم نیست و نیازمند برنامه ریزی کشوری هستیم.
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور افزود: برای اولین بار وزارت کشور به موضوع برگزاری جشن نیمه شعبان قم ورود کرده و امیدواریم بتوانیم با بهره گیری از تجربه اربعین اقدامات لازم صورت گیرد.

جمالی‌نژاد عنوان داشت: برنامه داریم تا منطقه جمکران به یک شهرک مذهبی و زیارتی تبدیل شود و در یک برنامه ریزی کوتاه مدت و بلند مدت کلیه امکانات مورد نیاز برای زائران از جمله زائرسراهای ارزان قیمت، فضای سبز مناسب، سرویس‌های بهداشتی، بیمارستان و مرکز درمانی و سایر زیر ساخت‌های مورد نیاز زائران در این محدوده فراهم شود که طرح جامعی برای این امر تهیه خواهد شد.
وی ادامه داد: چندین سال است که برای شهرهای مذهبی از جمله قم، مشهد و شیراز اوراق مشارکت داده می‌شود تا در ساماندهی اطراف حرم های مطهر هزینه شود.
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور بیان داشت: در سال گذشته بعد از ۱۵ سال وزارت کشور اقدام به بستن قرارداد جهت خرید اتوبوس‌های شهری کرده است تا به کلانشهرها و سایر شهرهایی که مورد نیاز است داده شود که برای قم نیز تعدادی در نظر گرفته شده است.
جمالی‌نژاد ابراز داشت: در حوزه حمل و نقل در ایام نیمه شعبان نیز در صورت نیاز باید به استان‌های معین فراخوان زده شود تا امکانات خود در این بخش را به قم ارسال کنند.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید