کد خبر: 386974
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

هوش مصنوعی گوگل ۱۲۰ میلیارد دلار از ارزش شرکت کم کرد

به گزارش قم پرس به نقل از تلگراف، «بارد» هوش مصنوعی گوگل در پاسخ به سوالی درباره تلسکوپ ناسا پاسخی گمراه کننده داد و پس از آن ارش سهام آلفابت(شرکت مادر گوگل) ۸ درصد کاهش یافت. در حقیقت بارد دستیار جستجوی هوش مصنوعی است که گوگل از آن برای تولید خلاصه متون در صفحات نتایج جستجو استفاده می کند.

با این وجود، یک تصویر متحرک از «گوگل بارد»(Google Bard) که توسط این شرکت به نشانه راه اندازی ویژگی جدید توزیع شده است، پاسخی اشتباه به یک سوال می دهد. این امر سوالات زیادی درباره صحت موتور جستجوها و پاسخ های تولید شده توسط هوش مصنوعی در واکنش به سوالات انسان ها به وجود آورد.

در یک GIF متحرک فرایند کار کردن بارد نشان داده می شود که طی آن یک کاربر در قسمت جستجو می نویسد: کدام یک از اکتشافات جدید تلسکوپ فضایی جیمز وب را می توانم برای کودک ۹ ساله ام توضیح دهم؟

این تلسکوپ ناسا در دسامبر ۲۰۲۱ میلادی وارد مرحله عملیاتی شد و محققان تاکنون ازآن برای کشف چند سیاره خارج از منظومه شمسی استفاده کرده اند.

یکی از پاسخ هایی که بارد به این سوال داد آن بود که« تلسکوپ ایی جیمز وتین تصاویر از یک سیاره خارج از منظومه شمسی را ثبت کرده است.

هوش مصنوعی گوگل ۱۲۰ میلیارد دلار از ارزش شرکت کم کرد

این پاسخ صحیح نیست زیرا نخستین تصاویر از سیاره خارج از منظومه شمسی در سال ۲۰۰۴ میلادی و توسط تلسکوپی در شیلی ثبت شدند.

همین امر نگرانی هایی را درباره عدم صحت داده های تولید شده توسط سیستم های هوش مصنوعی به وجود آورده است.

کاهش ۸ درصدی سهام آلفابت، بیشترین میزان کاهش ارزش سهام آن از اکتبر ۲۰۲۲ میلادی تاکنون به حساب می آید. در آن تاریخ پس از مشخص شدن کاهش فروش محصولات وسرویس ها، سودآوری و رشد آلفابت، ارزش سهام آن ۹ درصد کم شد.

دبیرسرویس: #هادی_اسماعیلی

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.