کد خبر: 388445
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

نمادهای ریالی بورس را بخریم یا نمادهای دلاری

علی فراقی کارشناس بازار سرمایه درباره وضعیت بازار سرمایه در معاملات یکشنبه به مهر گفت: در روز دوم معاملاتی بازار در هفته دوم اسفندماه تعادل چاشنی کار بود، موردی که پس از عرضه روز اول از بازار انتظار می‌رفت.

فراقی ادامه داد: در معاملات روز دوشنبه نمادهای ریالی بازار بهتر عمل کرده و این تأثیر مستقیم سفر گروسی به تهران و احتمال توافق است، در صورت ادامه روند اخبار مثبت از برجام از طرف آژانس بین‌المللی انرژی اتمی یا کشورهای دیگر همچنان صنایع ریالی با تقاضا روبرو خواهند شد اما فعالان بازار سرمایه به بازگشت اخبار به سمت عدم توافق نیز بسیار حساس بوده زیرا این خبر می‌تواند صنایع دلاری بازار سرمایه مانند پتروشیمی، پالایشی و فلزات اساسی را با تقاضا مواجه کند.

فراقی درباره پیش بینی بازار در روز سه شنبه نیز گفت: برای روز آتی معاملاتی انتظار می‌رود که بازار در صورت نبود خبر تأثیرگذار خاصی از تعادل با شیب مثبتی روبرو شده و رفته رفته با افزایش قدرت تقاضا در بازار مواجه شویم هرچند به نظر می‌رسد نمی‌توان این رفتار را شارپ در نظر گرفت ولی با گذشت زمان و در هفته انتهایی اسفند می‌توان شاهد معاملات قدرتمندتری در بازار سرمایه بود.

فراقی در پایان گفت: البته ۶۰ تا ۷۰ درصد بازار سرمایه در وضعیت ارزنده خود قرار داشته و از این جهت صنایع ریالی و دلاری در آینده نزدیک با یکدیگر شروع به رشدهای پیاپی خواهند کرد.

دبیرسرویس: #جوادمحمدی

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.