کد خبر: 388898
۰
۰
نسخه چاپی
رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای اسلامی شهر قم:

از بی‌مهری شهروندان به نیروهای آتش‌نشانی تا 61 میلیارد ریال خسارت به اموال عمومی

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای اسلامی شهر قم با یادآوری میزان خسارت مالی واردشده به اموال عمومی در چهارشنبه آخر سال پارسال گفت:در صورت آسیب‌دیدگی اموال عمومی فرد خاطی بایدجبران خسارت کرده وهزینه را به بیت‌المال بازگرداند.

از بی‌مهری شهروندان به نیروهای آتش‌نشانی تا 61 میلیارد ریال خسارت به اموال عمومی/لزوم جبران خسارت به اموال عمومی توسط افراد خاطی

به گزارش قم پرس ; حسین صابری در هفتاد و هشتمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به نزدیکی چهارشنبه آخر سال اظهار داشت: شهرداری تمهیدات لازم را برای حفظ ایمنی شهر و شهروندان اندیشیده است و امیدواریم شاهد حوادث ناگوار نباشیم.
وی رنج های خانواده‌های درگیر در حوادث چهارشنبه آخر سال را یادآوری کرد و افزود: در چهارشنبه آخر سال علاوه بر خانواده‌های درگیر، شهر نیز دچار آسیب‌هایی شده و هر سال ما شاهد خسارت به اموال عمومی هستیم.
رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای اسلامی شهر قم سپس خسارت‌های سال گذشته در چهارشنبه آخر سال را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: در حوزه فضای سبز متأسفانه علی‌رغم همه تأکیدات و اقدامات لازمه، قریب به 15 درخت آسیب جدی واردشده که ارزش آن برابر 1.3 میلیارد ریال برآورد شده است.
وی ادامه داد: سال گذشته با وجود تلاش سازمان آتش‌نشانی در کنترل حوادث، علاوه بر چند خودروی آتش‌نشانی تعدادی از نیروهای آتش‌نشانی توسط شهروندان با پرتاب مواد منفجره مجروح شدند که این نشان بی‌مهری شهروندان به نیروهای خدمت گذار سازمان آتش‌نشانی بود.
صابری تصریح کرد: همچنین نزدیک به 60 میلیارد ریال به تابلوهای راهنمای مسیر، تابلوهای انتظامی، تابلوهای راهنمایی و چراغ‌های هوشمند تقاطع آسیب واردشده که تا امسال شهرداری مجبور به جبران خسارت و تعویض تابلوها شده است.
وی نقش خانواده‌ها در فرهنگ‌سازی در جهت حفظ اموال عمومی را مطرح کرد و یادآور شد: متأسفانه شاهد بی‌اطلاعی خانواده‌ها نسبت به اقدامات فرزندانشان هستیم و برنامه‌های چهارشنبه آخر سال حوادث ناگواری مانند قطع عضو و فوت فرد را به دنبال داشته است.
رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای اسلامی شهر قم با درخواست از خانواده‌ها برای کنترل رفتار فرزندان خود خاطرنشان کرد: مطالبه مدیریت شهری حفظ اموال عمومی بوده و در صورت آسیب‌دیدگی اموال عمومی فرد خاطی باید جبران خسارت کرده و هزینه را به بیت‌المال بازگرداند.
وی در پایان تأکید کرد: ایجاد خسارت مالی و جانی به دیگران با هدف خوش‌گذرانی اصلاً مورد تأیید نبود و از متولیان برقراری نظم و امنیت می‌خواهیم با این افراد برخورد جدی و عبرت‌آموز داشته باشند.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید