کد خبر: 389087
۰
۰
نسخه چاپی

هجدهمین دوره طرح اُسوه به کار خود پایان داد

به گزارش قم پرس هجدهمین دوره طرح اُسوه که از ١٩ اسفندماه در شهر مقدس قم آغاز شده بود، به کار خود پایان داد و قاریان و حافظان شرکت کننده به شهرهای محل سکونت شان بازگشتند. در این دوره، در بخش آموزشی، ۱۰۵ کلاس در موضوعات قرائت تحقیق، اقراء مقدماتی، حفظ قرآن کریم، مکالمه زبان عربی، اندیشه اسلامی و احکام دین، با تدریس ۱۹ نفر از اساتید برگزار شد.

محفل انس با قرآن در حرم حضرت معصومه (س)، برنامه زیارتی در حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران، برنامه‌های تفریحی شامل: اسب سواری، قایق‌سواری، موتور سواری، تیراندازی با تفنگ، تیراندازی با کمان، زیپ لاین و برگزاری جُنگ شبانه به‌منظور تقویت همفکری گروهی و زمینه سازی برای شکوفایی استعداد و خلاقیت اعضاء با طراحی و اجرای مسابقات مختلف، برنامه‌های نمایشی، استندآپ کمدی، گزارشگری و مجری گری، تولید سرودهای طنز انتقادی و ساخت کلیپ‌های صوتی و تصویری، از دیگر فعالیت‌های دوره هجدهم بود.

هجدهمین دوره طرح اُسوه به کار خود پایان داد

در کنار این اقدامات، به تناسب سن اعضا، جلساتی با حضور کارشناسان مبرز دینی، از جمله حجج اسلام هادی زاده، وافی و اخوان با موضوعاتی از قبیل خودشناسی برگزار شد که مورد استقبال قاریان و حافظان قرار گرفت.

حضور قاسم رضیعی از قاریان و داوران بین المللی کشورمان و بیان تجربیات شخصی از توفیقات تحصیلی، شغلی و قرآنی خود از دیگر برنامه‌هایی بود که برای گروه جوانان اُسوه تدارک شد و با اقبال ایشان مواجه گردید.

در روز پایانی این دوره، محمدتقی میرزاجانی، رئیس طرح آموزشی-تربیتی اُسوه در جمع قاریان جوان طرح حضور یافت و ضمن مباحثه دو طرفه‌ای که انجام شد، تصمیماتی برای ادامه فعالیت این گروه که به زودی فارغ التحصیل خواهند شد اتخاذ شد.

جلسه دیگری هم با حضور قاریان و حافظان نوجوان برگزار شد که رئیس و معاون طرح اُسوه، شنونده نقد و نظرهای ایشان بودند و در پایان توضیحاتی درخصوص نکات و سوالات مطرح شده ارائه کردند.

هجدهمین دوره طرح اُسوه به کار خود پایان داد

پایان بخش هجدهمین دوره طرح اُسوه، تقدیر از برگزیدگان آموزشی در نیم سال أخیر و برگزیدگان جُنگ شبانه بود.

شایان ذکر است، طرح آموزشی-تربیتی قاریان و حافظان ممتاز نوجوان و جوان قرآن کریم (اُسوه)، از سال ١٣٩٣ به همت جامعه فرهنگی قرآنی عصر و همکاری شورای عالی قرآن تاسیس شده و در راستای تربیت نسلی نخبه و متدین از قاریان و حافظان مبلغ فعالیت می‌کند.

دبیرسرویس: #میثم_عربی

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید