کد خبر: 389110
۰
۰
نسخه چاپی

برگزاری شانزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت در مشهد

به گزارش قم پرس محمد حسین زاده ظهر شنبه در نشست خبری اظهار کرد: شانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت در مشهد از ۴ تا ۱۱ فروردین مصادف با ۲ تا ۱۱ ماه مبارک رمضان در محل دائمی نمایشگاه‌های آستان قدس رضوی واقع در باب الجواد حرم مطهر برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: سیاست ما در معاونت قرآن و عترت و با همکاری سایر دستگاه‌های متولی، این است که جلسات محفلی قرآن در سطح استان تقویت شود. جلساتی که سال‌ها پر رونق برگزار شده و هنوز هم هست و تلاش می‌کنیم رونق خود را حفظ کند.

وی افزود: از جمله دیگر ویژگی‌های نمایشگاه شانزدهم، ایجاد غرفه «وقت و نذر» است که در قالب آن، مبالغی برای برقراری جلسات سنتی قرآن در نقاط محروم استان و خرید قرآن برای این جلسات اختصاص پیدا خواهد کرد.

حسین زاده درباره ضرورت انعکاس محافل قرآنی نوجوانان و جوانان در رسانه‌ها خاطرنشان کرد: در مورد نوجوانان و جوانان کم کاری کرده ایم. این جوانان موتورهای پیشران آینده کشور هستند و دل‌های پاک آن‌ها آماده پذیرش معارف است و باید مورد مورد توجه قرار داشته باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با انتقاد از اینکه هیچ بودجه و اعتباری برای برگزاری نمایشگاه در نظر گرفته نشده است، خاطرنشان کرد: با وجود اینکه نمایشگاه مشهد هم با وجود خیل زائران حرم مطهر رضوی به مشهد اهمیت بسزایی دارد و اهمیت آن اگر از نمایشگاه بین المللی قرآن در تهران بیشتر نباشد، کمتر نیست، اما هیچ بودجه و اعتباری برای آن در نظر گرفته نشده است و برگزاری این نمایشگاه در استان نیز با همراهی افراد و دستگاه‌های دلسوزی بوده است که دغدغه فرهنگ قرآنی داشته اند.

وی با تاکید بر اینکه نگاه ملی باید متوجه شهر مشهد شود، خواستار آن شد که رسانه‌ها، بودجه و اعتبار لازم برای برگزاری چنین محافلی را از دستگاه‌های ذیربط کشوری پیگیری کنند.

دبیرسرویس: #میثم_عربی

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید