کد خبر: 389167
۰
۰
نسخه چاپی
رئیس کمیته گردشگری مجمع کلان‌شهرهای ایران:

تورهای "قم گردی" وارد دوازدهمین سال فعالیت شد

رئیس کمیته گردشگری مجمع کلان‌شهرهای ایران با اشاره به اینکه ایجاد ظرفیت‌های جدید برای شهر یکی از دغدغه‌های هرساله بوده است، گفت: امسال دوازدهمین سال برگزاری تور قم‌گردی است.

تورهای

به گزارش قم پرس ; حمید نادری در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم برگزار شد، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های شاخص گردشگری در سال آینده، موضوع اتاق فکر است.
وی با اشاره به اینکه ایجاد ظرفیت‌های جدید برای شهر یکی از دغدغه‌های هرساله بوده است، مطرح کرد: امسال دوازدهمین سال برگزاری تور قم‌گردی است.
رئیس کمیته گردشگری مجمع کلان‌شهرهای ایران با بیان اینکه هدف اصلی در برگزاری این تور ایجاد دغدغه است، عنوان کرد: متولی اصلی برگزاری این تور شهرداری قم نیست، بلکه شهرداری تنها ایجاد زیرساخت‌ها را دنبال می‌کند.
وی با تأکید بر اینکه شهرداری قم ظرفیت‌های جدیدی ازجمله باغ پرندگان، تله‌سیژ و ... را فراهم کرده است، خاطرنشان کرد: باید برای معرفی این ظرفیت‌ها به مسافرین و زائرین قم تلاش بیش‌تری صورت بگیرد.
نادری با بیان اینکه در حوزه گردشگری برای رونق شهر باید مجموعه‌های مختلف پای‌کار بیایند، تصریح کرد: اگر این اتفاقات انجام شود، تمام شهروندان از گردشگری منفعت کسب خواهند کرد.
وی با اشاره به اینکه در قم مشکل ورود گردشگر و مسافر نداریم، یادآور شد: مشکل اصلی قم در حوزه جذب و نگه‌داری گردشگر و مسافر است.
رئیس کمیته گردشگری مجمع کلان‌شهرهای ایران با بیان اینکه قم در مسیر توسعه قرار دارد، ابراز کرد: شهرداری قم در چندسال اخیر پیشرفت‌ها و تحولات بسیاری را رقم‌زده است ولی باید با تلاش مضاعف کاستی‌ها و چالش‌های بعدی را رفع کند.
وی با اشاره به اینکه در سال آینده در دو حوزه فعالیت خواهیم داشت، اذعان کرد: تاریخ شفاهی هویت قم یکی از دغدغه‌های اصلی شهرداری قم است تا بتوانیم هویت محلات مختلف را اخذ و معرفی کنیم.
نادری با تأکید بر اینکه از این هویت می‌توان تئاتر و فیلم‌های بسیاری تولید کرد، ابراز کرد: اگر قم را در درجه اول به قمی‌ها معرفی کنیم، تمام شهروندان به قمی بودن خود افتخار می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه تبلیغات بروشوری هزینه‌های بسیاری را به همراه داشت، مطرح کرد: امسال نخستین نشریه الکترونیکی مهمان حرم را خواهیم داشت.
رئیس کمیته گردشگری مجمع کلان‌شهرهای ایران با بیان اینکه در این نشریه از واقعیت‌های افزوده استفاده‌شده است، تصریح کرد: این نشریه تأثیر بسیار زیادی در معرفی قم در دیگر استان‌ها دارد.
وی با اشاره به اینکه هدایت مسیر، جاذبه‌های گردشگری، پارکینگ‌ها و ... در این نشریه بارگذاری شده است، خاطرنشان کرد: این نشریه به‌طور همزمان در 20 شهر دیگر کشور فعال خواهد شد.
نادری ادامه داد: همچنین سایت سقاخانه نیز به‌منظور نظرسنجی از زائرین فراهم‌شده است و تاکنون شاهد 500 ایده و طرح در این سایت بوده‌ایم.
وی با بیان اینکه بیش از 200 تیم در تدوین این ایده‌ها همکاری داشته‌اند، عنوان کرد: باید از ظرفیت‌ شهرهای مختلف در این راستا استفاده کنیم.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید