کد خبر: 389256
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

ممکن است سپاهان امتیاز بدهد/چند عامل برای موفقیت تیم ملی نیاز است

ایمان عالمی و در خصوص انتخاب امیر قلعه نویی به عنوان سرمربی جدید تیم ملی و آینده فوتبال ایران با این مربی ایرانی گفت: کارنامه او نشان می دهد که شایسته این انتخاب بوده است. قلعه نویی چندین قهرمانی در لیگ برتر دارد و در تیم هایی که حضور داشته موفق بوده است.

وی با بیان این که قلعه نویی به طور حتم از تجربه گذشته اش استفاده خواهد کرد، ادامه داد: او با برنامه ای مدون به تیم ملی آمده تا بتواند تغییرات اساسی بوجود آورده و به قهرمانی در جام ملت های آسیا دست پیدا کند.

کارشناس فوتبال ادامه داد: چندین سال بود که اعتمادی به مربی ایرانی نمی شد. مربیان خارجی آمدند، سالها در ایران بودند اما نتوانستند به قهرمانی در جام ملت ها دست پیدا کنند حالا ما هم همانند کشورهایی چون ژاپن، استرالیا و برخی کشورهای دیگر از مربی بومی استفاده می کنیم.

وی افزود: سرمربی جدید تیم ملی کار سختی در پیش دارد. او باید انتخابی صحیح هم در کادر فنی اش و هم بازیکنان داشته باشد. نگاهها همه به سرمربی جدید است که ببنند بعد از کارلوس کی روش که ۸ سال در ایران بود و نتوانست به قهرمانی در جام ملت ها دست پیدا کند آیا فوتبال کشور ما می تواند با یک ایرانی به این هدف برسد یا خیر.

وی در پاسخ به این پرسش که چه فاکتورهایی لازم است تا امیر قلعه نویی بتواند در تیم ملی موفق باشد گفت: او یک تجربه تلخ در گذشته داشته و نباید اجازه دهد دوباره چنین اتفاقاتی رخ بدهد. اگر می خواهیم تیم ملی ما در جام ملت ها و حتی جام جهانی موفق باشد باید این عوامل را در نظر بگیریم تا شاهد شکوفایی فوتبالمان باشیم.

این پیشکسوت ادامه داد: نکته اول این که فدراسیون حمایت کامل خود را از سرمربی تیم ملی داشته باشد. بازیهای تدارکاتی، اردوهای خوب و امکانات کافی می تواند برای تیم ملی مفید باشد. دوم این که سرمربی تیم ملی یک کادر فنی قوی انتخاب کند تا بتواند عملکردی موفق داشته باشد.

وی در ادامه افزود: بازیکنانی که در خارج از کشور هستند با تمام توان برای فوتبال کشورشان بازی کنند. یکی از بحث های اصلی برخورد با بازیکن سالاری است. بازیکنان باید تابع سرمربی باشند و هر آنچه او می گوید بپذیرند. حمایت فدراسیون می تواند اصلی ترین گزینه باشد البته حمایت رسانه ها، مردم یکی از دلایل موفقیت تیم ملی خواهد بود و در مجموع اگر به این فاکتورها توجه شود ما در آینده تیم ملی موفقی خواهیم داشت.

وی در مورد لیگ برتر و تعطیلی آن تا دهم فروردین هم گفت: با شرایطی که در بالا و پایین جدول بوجود آمده در بازیهای آینده لیگ سختی را در پیش خواهیم داشت. سپاهان، استقلال و پرسپولیس شانس زیادی برای قهرمانی دارند اما اعتقاد دارم با توجه به بازیهایی که سپاهان در پیش دارد و دربی که در آینده انجام خواهد شد، شانس سپاهان بیشتر از استقلال و پرسپولیس است.

بازیکن سابق استقلال ادامه داد: نباید از اتفاقات فوتبالی به سادگی بگذریم زیرا ممکن است سپاهان مقابل یک تیم نه چندان مطرح امتیاز از دست بدهد. در مجموع هفته‌های پایانی لیگ هفته های جذابی برای فوتبال ما خواهد بود و هر تیمی که تمرکز و آرامش داشته باشد و از حواشی دوری کند با حمایت هوادارانش می تواند به قهرمانی دست پیدا کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: لیگ در هفته های پایانی حساسیت زیادی پیدا کرده است. مسئولان فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ و کمیته داوران باید نظارت دقیقی بر ادامه لیگ داشته باشند. یک اشتباه می تواند یک تیم را از قهرمانی دور کرده و یا به لیگ پایین تر بفرستد. بنابراین نظارت دقیق از سوی مسئولان فوتبال می تواند باعث شود تا لیگ با آرامش به کارش ادامه داده و بدون حرف و حدیث تیمی که شایسته قهرمانی است به آن دست پیدا کند.

منبع : مهر

دبیرسرویس: #هادی_اسماعیلی

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.