کد خبر: 389482
۰
۰
نسخه چاپی

417 نفر،طعمه یک خانواده کلاهبردار در قم

فرمانده انتظامی استان گفت: خانواده ای 5 نفره که از 417 شهروند کلاهبرداری کرده بودند ، شناسایی و دستگیر شدند.  

417 نفر،طعمه یک خانواده کلاهبردار در قم
به گزارش قم پرس ؛ سردار" سید محمود میرفیضی" اظهار داشت:با وصول گزارشی از شوراي حل اختلاف استان به پلیس آگاهی این فرماندهی مبني بر اينکه شخصي به همراه همسر و 3 فرزندش به صورت جداگانه به طرز بسيار مشکوکي اقدام به طرح شکايت از شهروندان بابت طلب شان با رسيد، چک و سفته کرده اند که همگي آن پرونده ها به مروردر طول سال ها به شوراي حل اختلاف استان برای رسيدگي ارسال شده است،موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس اگاهی قرار گرفت. وی افزود: در بررسی ها مشخص شد متهم اصلي 70 فقره ،همسرش 75 فقره و 3 فرزندش نیز هرکدام به ترتیب140،120 و 12 فقره پرونده و در مجموع 417 پرونده در شورای حل اختلاف،دادسرای عمومی و دادگاه های حقوقی به ثبت رسانده اند.

فرمانده انتظامی استان ادامه داد: در مطالعه اي که از جزييات پرونده هاي تشکیل شده به عمل آمد، معلوم شد، بيشتر متشاکیان افراد بي بضاعت و کم سوادی بوده اندکه برای تعمير خودرو و تامين قطعات به متهمان که گاراژ تعميرات خودرو دارند، مراجعه داشته اند.

وی ابراز داشت:به علت اینکه هزينه دستمزد بالا بوده است،متهمان با سوء نيت قبلي و با ترفند هاي متقلبانه مابقي را به صورت نسيه و اقساطي و به صورت فاکتور و رسيد سفيد امضاء ، سفته يا چک دريافت کرده اند ،گرچه متهمان مابقي دستمزد را نيز به صورت وجه نقد دريافت کرده اند. سردار میرفیضی بیان داشت:متهمان پس از پايان اقساط ، رسيدها را ابطال نمي کرده و چک و سفته هاي امانتي را به بهانه اينکه مفقود شده اند ،به آنان مسترد نمي کردند و با علم به اينکه طرف مقابل هيچگونه شاهد و مدرکي ندارند گاها با جعل ميزان مبالغ اقدام به طرح شکايت کيفري و حقوقي می کردند.

وی تصریح کرد: در حسابرسي مجموع پرونده هاي متشکله در مراجع قضايي مشخص شد، متهمان مبلغ 15 ميليارد ريال به صورت نامشروع از مالباختگان کلاهبرداري کرده اند که متهمان دستگیر و به مرجع فضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی استان به شهروندان هشدار داد، الزاما رسيد در دو نسخه نوشته شود و در متن آن علت ، تاريخ ، امضاء طرفين ، اثر انگشت ، يک قلم واحد ، در حضور شاهد قيد و يک نسخه نزد طلبکار و يک نسخه نزد بدهکار باقي بماند و پس از پايان کار حتما رسيد ها ابطال و يا در ذيل آن به تسويه شدن اشاره شود و در صورتيکه که يکي از طرفين مدعي مفقودي رسيد و يا چک و سفته شد حتما بايد يک دست نوشته از وي بابت ادعاي مفقودي گرفته شود و در هر شرايطي از زدن سفيد امضاء خودداري و حتما در پايان متن امضاء شود.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید