افزایش تعداد شهرستان‌های زرد کرونایی در هرمزگان

به گزارش قم پرس، عبدالجبار ذاکری با اشاره به اینکه در هفته های اخیر با افزایش موارد مثبت بستری و فوت ناشی از کرونا، رنگ بندی شهرستان ها تغییر کرده و تعداد شهرستان‌های با وضعیت رنگ زرد افزایش قابل توجهی داشته است، بیان کرد: شهرستان های پارسیان، جزیره ابوموسی، جاسک، بستک، حاجی آباد، بندرلنگه، سیریک، میناب در وضعیت رنگ زرد و شهرستان‌های کیش و بندرخمیر در وضعیت رنگ نارنجی و شهرستان های بندرعباس و بشاگرد، قشم و رودان در وضعیت آبی بسر می برند.

وی اضافه کرد: باید تمامی تلاش خود را بکار ببندیم و با استفاده از شیوهای کنترلی دقیق و موثر، اجازه ندهیم موج کرونا از نظر میزان ابتلا، بستری و فوتی ها به شکل گذشته باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بیماریابی موارد مشکوک با انجام تست، رعایت قرنطینه توسط بیماران به خصوص پرهیز از تماس با افراد سالمند و دارای بیماری زمینه ای را از جمله موارد بسیار مهم در زمینه کنترل کرونا دانست.

ذاکری برلزوم همکاری مردم برای افزایش رعایت پروتکل ها ی بهداشتی در هرمزگان به ویژه استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری و پرهیز از رفت و آمدهای غیرضروری تاکید کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بیان کرد: تکمیل واکسیناسیون امری مهم در کاهش درگیری و مرگ و میر است و از تمامی همشهریان درخواست می‌شود کرونا را جدی گرفته و نسبت به تزریق واکسیناسیون خصوصاً در افراد پر خطر دارای بیماری های زمینه ای و دچار نقص سیستم ایمنی بالای ۱۸ سال که شش ماه از ترزیق آخرین دُز گذشته، در این خصوص اقدام کنند.

دبیرسرویس: #هادی_اسماعیلی

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید