۲ شهرستان استان سمنان در وضعیت نارنجی/ بحران کمی دور شد

به گزارش قم پرس طبق آخرین رنگ بندی اعلام شد از سوی وزارت بهداشت مبتنی بر داده‌های ارسالی از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود، دو شهرستان استان سمنان در وضعیت نارنجی یا همان هشدار جدی شیوع ویروس کرونا قرار دارند و این به معنای ضرورت و الزام به رعایت پروتکل‌های بهداشتی به خصوص استفاده از ماسک است.

اگر چه هیچ شهرستانی در استان سمنان در وضعیت قرمز رنگ کرونایی قرار ندارد اما دامغان و سرخه در شرایط هشدار جدی یا همان وضعیت پرخطر موسوم به نارنجی هستند.

مهدی شهر نیز که دو هفته قبل در وضعیت قرمز کرونایی قرار داشت از این شرایط فاصله گرفته و هم اکنون در شرایط زرد یا همان هشدار کرونایی قرار دارد از سوی دیگر شاهد هستیم که وضعیت در دامغان هم بهتر شده چرا که در تمام روزهای نیمه دوم فروردین سال ۱۴۰۲ این شهرستان در وضعیت قرمز قرار داشت.

هم اکنون طبق اعلام وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و گرمسار در وضعیت زرد نسبتاً پر خطر و شاهرود، میامی و آرادان در وضعیت آبی یا همان شرایط تثبیت شده قرار دارند.

دوری از مکان‌های عمومی که دارای تهویه مناسب هوا نیستند در کنار استفاده از ماسک و شستشوی دست‌ها مهمترین توصیه مسئولان بهداشت و درمان در استان سمنان است.

از سوی دیگر تاکید می‌شود که اگر کسی علائمی مانند خشکی گلو، درد هنگام قورت دادن آب دهان، تب، سستی بدن و… را دارد به هیچ وجه در جمع حتی جمع خانواده خودش نیز حضور پیدا نکند و با قرنطینه تلاش کند که بیماری را کنترل نمایند.

کارشناسان اعتقاد دارند که چیزی به نام سرماخوردگی و یا حساسیت فصلی و… وجود نداشته و مردم هر علائمی را کرونا تلقی کنند. استفاده از ماسک استاندارد سه لایه در اماکن اداری یکی از مهمترین توصیه‌های کارشناسان بهداشت و درمان به مردم است.

بر اساس آخرین به روز رسانی‌ها، تعداد شهرهای با وضعیت قرمز از ۱۲ به چهار و تعداد شهرهای با وضعیت نارنجی از ۶۱ به ۳۹ شهر کاهش یافت. تعداد شهرهای با وضعیت زرد از ۲۷۰ به ۲۳۵ و تعداد شهرهای با وضعیت آبی از ۱۰۵ به ۱۷۰ شهر رسید.

دبیرسرویس: #هادی_اسماعیلی

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید