کد خبر: 393716
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

کتاب مکتوف روانه بازار نشر شد/قصه آدم‌های صوری و واقعی

به گزارش قم پرس کتاب «مکتوف؛ قصه آدم‌های صوری و آدم‌های واقعی» نوشته معصومه باقری به‌تازگی توسط نشر شانی منتشر و روانه بازار نشر شده است. این کتاب شامل ۱۰ داستان است.

«سَتّار مکتوفی فرزندِ انور»، «مردی که پلوتو را کُشت»، «هیچ جای دنیا»، «خانه‌ی عقرب»، «مَکتوف»، «همه‌ی چشم‌های بسته خواب نیستند»، «اوپال‌رو»، «همسفر»، «دندان نیش»، «مصلحت» از جمله عناوین داستان‌های این کتاب هستند.

در این کتاب نوعی تاوان به شکلی ظریف و نامحسوس دیده می‌شود که گاهی اوقات به سختی می‌توان نقطه آن را در روایت مشخص کرد؛ اما مخاطب خواه یا ناخواه آن احساس تقاص و تاوان را در بطن ماجرای زندگی شخصیت‌ها حس می‌کند.قصه آدم‌هایی که در وضعیت نابه‌سامانِ زندگی خود اسیر شده‌اند، ولی هنوز سرپا ایستاده‌اند؛ یا مبارزه با سختی‌ها، یا پناه‌بردن به رویاها، و گاهی گریختن یا مرگ‌اندیشی.

اگرچه در آثار این نویسنده، ارجاعاتی از هنر و نقاشی و موسیقی و سفال‌گری و… یافت می‌شود اما در بیش‌تر بخش‌های کتاب اشاره‌هایی به فیلم‌ها، غذاها، نوشیدنی‌ها و نوع پوشش می‌دهد.

مکتوف کنایه‌ای از ظلمت‌های درونی آدمیزاد است که خواسته یا ناخواسته در آن‌ها به‌وجود آمده و نویسنده در این داستان‌ها از شخصیت‌هایی می‌نویسد که می‌خواهند آگاه‌تر باشند و خود را از ظلمت‌های درونی نجات دهند.

دبیرسرویس: #میثم_عربی

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.