کد خبر: 393913
۰
۰
نسخه چاپی
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد؛

سرچشمه جوشان جشنواره کتابخوانی رضوی فراروی جویندگان اندیشه و راه صحیح زندگانی است

مجتبی ذوالنوری، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی و نائب رئیس دوم مجلس در پیامی از مردم قم برای شرکت در دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی دعوت کرد.

سرچشمه جوشان جشنواره کتابخوانی رضوی فراروی جویندگان اندیشه و راه صحیح زندگانی است

به گزارش قم پرس ; مجتبی ذوالنوری، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی و نائب رئیس دوم مجلس در پیامی ضمن دعوت از مردم قم برای شرکت در دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی، این جشنواره را مروج سیره و روش اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام به وسیله کتاب خوب و مفید دانست که در ایجاد فرهنگ پویا و ماندگار نقش مهمی ایفا می کند. متن پیام نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی به شرح زیر است:

بسمه تعالی

مردم فرهنگ دوست و علاقمند به کتاب ایران اسلامی به گواه تاریخ، انسی دیرینه با کتاب و کتابخوانی داشته و این علاقمندی در نسل امروز ایران اسلامی به واسطه رویدادهای جمعی فرهنگی و مهمی چون جشنواره کتابخوانی رضوی رواج بیشتری داشته است. ترویج فرهنگ اسلامی و نشر معارف عظیم شیعی و معرفی سیره و روش اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام با کتاب خوب و مفید و روان در ایجاد فرهنگی ماندگارتر و پویاتر نقش مهمی دارد و به واسطه تلاش نویسندگان و ناشران و اصحاب کتاب، میراث فرهنگی و گنجینه های معارف و دستاوردهای عالمان و فرهیختگان به خوبی به نسل های دیگر منتقل می شود.
احادیث متعدد و فراوانی در تببین اهمیت کتاب و کتابخوانی در سیره معصومین علیهم السلام موجود است، تا آن جا که حضرات معصومین کتابخوانی و مطالعه و تفکر را در حد فریضه برای امت می دانند. امام صادق(علیه السّلام) فرموده است: «یَأْتِی‏ عَلَی‏ النَّاسِ‏ زَمَانُ‏ هَرْجٍ‏ لَا یَأْنَسُونَ‏ فِیهِ‏ إِلَّا بِکُتُبِهِم‏: روزگار پرآشوبی فرا می‌رسد که در آن روز مردم جز با کتاب‌های خود انس نمی‌گیرند».
تلاش و کوشش برای نشر معارف ناب رضوی و مهدوی در قالب جشنواره کتابخوانی رضوی زمینه مناسبی برای علاقمندان به معارف و سرچشمه جوشان فراروی جویندگان اندیشه و راه صحیح زندگانی قرارداده است و امیدوارم خانواده های عزیز از فرصت فراهم آمده برای آشنایی همه جانبه فرزندان خود در آشنایی بیشتر و معرفت افزایی دوسویه با آثار ارزشمند معرفی شده در جشنواره کتابخوانی رضوی استقبال نموده و توفیق تبیین و ترویج فرهنگ ناب اسلامی و ذوات مقدسه ائمه اطهار علیهم السلام را کسب نموده و متنعم شوند و به واسطه تبرک جستن به کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و امام مهربانی ها حضرت علی ابن موسی الرضا علیه آلافُ التَّحِیَّهِ وَ الثَّناءِ در ایام پر برکت دهه کرامت در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی مشفقانه در خدمت بیشتر به اعتلای فرهنگ تلاش نمایند.
به طور حتم برنامه ریزی صحیح فرهنگی علاوه بر حفظ هویت عقیدتی و ملی عاملی موثر ، مفید و مقاوم در ایستادگی در مقابل هجوم فرهنگ بی فرهنگ بیگانه خواهد شد، و به حفظ فرهنگ ایرانی اسلامی می‌انجامد. تلاش خادمان و مروجان فرهنگ کتاب و کتابخوانی را از درگاه احدیت مسالت دارم.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید