کد خبر: 393937
۰
۰
نسخه چاپی

بیش از هرچیزی لازم است راه امام (ره) را بشناسیم

به گزارش قم پرس حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان سید ابراهیم رئیسی شامگاه شنبه در شب سی و چهارمین سالگرد رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی، در جمع عاشقان و ارادتمندان امام خمینی (ره) در حرم مطهر، با گرامیداشت یاد امام راحل و شهیدان انقلاب اسلامی و به ویژه شهدای ۱۵ خرداد سال ۴۲ گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری لازم است شخصیت امام راحل، کلام، سیره و انقلاب شکوهمندی را که بنیان گذاشت، بشناسیم.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه با وجود گذشت ۳۴ سال از رحلت امام، اما ایشان زنده هستند، چرا که میراث، راه و کلام امام زنده است، افزود: امروز راه، سیره و کلام راهگشای امام خمینی (ره) برای ملت ایران و دیگر ملل آزاده جهان، بیش از هر زمان دیگری در جهان رونق و رواج دارد.

رئیسی با اشاره به اینکه اصالت انقلاب اسلامی نشأت گرفته از نام و یاد امام خمینی (ره) است، اظهار داشت: نباید بگذاریم یاد و نام امام راحل در جامعه کمرنگ شود. عده‌ای تلاش می‌کنند از یاد، نام و انقلاب امام هویت‌زدایی و در مسیر، خط و راه امام انحراف ایجاد کنند؛ نباید اجازه داد این راه نورانی که همه را به سعادت فرامی‌خواند تحریف شود.

رئیس جمهور راه امام خمینی (ره) را خط نورانی انبیا و اولیای الهی توصیف و تصریح کرد: امام راحل عظیم‌الشان ما، مرد خدا بود و تمام موفقیت او در زندگی شخصی و اجتماعی و حکومتی او ناشی از این بود که او خود را مرد خدا می‌دانست و زندگی‌اش را وقف رضای الهی کرده بود.

رئیسی با اشاره به اینکه در مراسم احیای شب قدر سال گذشته نیز تاکید کردم که این باور که «عالم محضر خداست» سنگ زیربنای تفکر و اندیشه امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد: این باور عامل موفقیت امام راحل در عرصه‌های مختلف بود.

رئیس جمهور با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی نوروزی بر توجه به تحول به عنوان یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر برای کشور گفت: امام خمینی (ره) در زندگی فردی، اجتماعی و سیاسی خود نگاهی تحولی به دین و کارکردهای دین به عنوان یک اندیشه مترقی برای اداره جامعه داشت.

رئیسی افزود: امام راحل دین را نه یکسری اعمال و دستورات شخصی و فردی، بلکه دستوراتی کامل و مترقی برای اداره جامعه می‌دانست که می‌تواند نظام‌سازی و تمدن‌سازی کرده و جامعه‌ای به نام دین برپا کند.

رئیس جمهور با بیان اینکه فقه در سرشت امام به عنوان یک فقیه قرار داشت، تصریح کرد: امام فقه را با همه وجود فهمیده بود و به دنبال اجرای دین در جامعه بود. امام فقه را در متن زندگی مردم دنبال می‌کرد و باور داشت که دین می‌تواند تمدن‌سازی کرده و زندگی انسان معاصر را اداره کند.

رئیسی اظهار داشت: امام خمینی (ره) جمهوری اسلامی را مبتنی و با پیوند میان اراده مردم و آرمان‌های الهی بنیان گذاشت، در حالی که بسیاری از بلاها و مصیبت‌های امروز عالم ناشی از جدایی سیاستمداران از معنویت است. به عنوان مثال ۷۰ سال جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان و بسیاری جنایات دیگر در عالم و ساخت و استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی همه ناشی از همین دور افتادن سیاستمداران از معنویت است.

رئیس جمهور با بیان اینکه پیوند معنویت و سیاست از جلوه‌های سیره امام راحل بود، خاطرنشان کرد: تحول دیگری که امام خمینی (ره) ایجاد کرد، تحول در حوزه سیاست، آن هم در یک منطقه حساس و مهم دنیا بود، به نحوی که انقلاب امام، تمام معادلات سیاسی را در عالم بهم ریخت و معادلات جدید در عالم شکل گرفت.

رئیسی با تاکید بر اینکه یکی از عوامل مهم و موثر بر شکل‌گیری نظم جدید جهانی، انقلاب اسلامی است، گفت: امروز می‌بینیم شاخص‌های قدرتمندی و یکجانبه‌گرایی آمریکا در حال افول بوده و قدرت‌هایی جدید و نوظهور مثل سازمان‌های منطقه‌ای به ویژه در آسیا، در حال شکل‌گیری است.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی یک پای مهم و موثر این جریان در حال شکل‌گیری به نفع جریان مقاومت است، افزود: امروز به وضوح می‌بینیم که وضعیت رژیم صهیونیستی به عنوان مولود نامبارک آمریکا در منطقه، در تاریخ ۷۰ ساله گذشته از شکل‌گیری این رژیم، هیچ زمانی به بدی امروز نبوده است و اینها شاخص‌ها و نمودهای قابل توجهی از شکل‌گیری نظم جدید جهانی هستند.

دبیرسرویس: #ساراپشوتن_فرد

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید