کد خبر: 393949
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

نسخه جدید اندروید سلامت باتری موبایل را به کاربران نشان می دهد

به گزارش قم پرس به نقل از گیزموچاینا، به نظر می رسد اندروید۱۴ قابلیت «API مدیریت باتری» را به جدیدترین نسخه خود افزوده است. به این ترتیب کاربران می توانند سلامت باتری موبایل خود را کنترل کنند. این قابلیت همچنین چند ویژگی کاربردی دیگر را فراهم می کند.

طبق گزارش ها API های جدید برای ارائه اطلاعات مفید مانند محاسبه چرخه شارژ، وضعیت شارژ، تاریخ تولد، تاریخ نخستین استفاده، سیاست شارژ و از همه مهم تر وضعیت سلامت باتری به کار می روند. در حال حاضر API مدیریت باتری فقط در موبایل های پیکسل گوگل که با نسخه بتا ۲ اندروید۱۴ یا بالاتر کار می کنند، ارائه شده است.

یک توسعه دهنده نرم افزار با کمک این API یک اپ نشان دهنده سلامت باتری با منبع باز به نام Batt ابداع کرده است. این اپ به کاربر کمک می کند تا آماری از سلامت باتری خود داشته باشد. البته ممکن است اطلاعات فراهم شده از سلامت باتری کاملا صحیح نباشند. با این وجود این چارچوبی را ایجاد می کند که نشان می دهد گوگل در نهایت یک ویژگی ردیابی سلامت باتری خود را منتشر می کند که احتمالاً در برنامه تنظیمات یافت می شود.

از سوی دیگر متاسفانه ممکن است گوگل این ویژگی را در نسخه آتی اندروید ۱۴ عرضه نکند و در عوض آن را به اندروید۱۵ بیفزاید. اکنون مدتی است که کاربران بسیار خواهان اضافه شدن این ویژگی هستند بنابراین پیش بینی می شود قابلیت مذکور در آینده نزدیک عرضه شود.

دبیرسرویس: #هادی_اسماعیلی

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.