کد خبر: 393968
۰
۰
نسخه چاپی

تبیین خدمات دولت موجب امیدآفرینی و خنثی کننده نقشه های دشمن است

به گزارش قم پرس سید محمد حسینی ظهر یکشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان زرندیه که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان اظهار داشت: امام راحل اساس انقلاب را پایه ریزی کرد و منشأ قیام ۱۵ خرداد هم معمار کبیر انقلاب بود. این شخصیت بی نظیر تاریخ با تحمل سختی‌ها و تبعیدها نهضتی را پایه ریزی کرد که امروز الگویی برای تمام آزادیخواهان جهان است.

وی با اشاره به اینکه خدمت به محرومان و برپایی حکومتی بر پایه عدل هدف امام از تشکیل انقلاب بود، گفت: مسئولان در پیروی از خط امام باید خدمت صادقانه و خالصانه را در دستور کار خود قرار دهند.

معاون رئیس جمهور به ظرفیت استان مرکزی در حوزه صنعت و کشاورزی اشاره کرد و با تاکید بر اینکه استان مرکزی با این ظرفیت باید در کشور پیشگام باشد، گفت: افزایش ظرفیت تولید در صنایع استان مرکزی زمینه تحقق شعار سال با عنوان رشد تولید و مهار تورم را فراهم خواهد کرد.

حسینی افزود: با وجود اینکه عده‌ای تصور می‌کردند که کشور به بن بست رسیده است اما تلاش‌های دولت موجب برطرف شدن بسیاری از گره‌های اقتصادی شده و در حوزه سیاست خارجی هم توفیقات زیادی کسب شده است. با وجود تعطیلی پروژه‌ها در هشت سال گذشته که برای کشور آسیب جدی بود اما اهتمام جدی دولت برای فعالیت کشور در حوزه عمرانی موجب شده که پروژه‌های عمرانی با درصد پیشرفت‌های گوناگون فعال شوند و یکی پس از دیگری در حال افتتاح و به سرانجام رسیدن است.

وی گفت: مواجه شدن کشور با پدیده خشکسالی مزید بر علت شد و شرایط کار را دشوار کرد اما اقدامات فراوانی برای عبور از این مقطع صورت گرفت هرچند عده‌ای نیز همچنان در حال القای فضای یاس و ناامیدی در کشور هستند.

باید خدماتی که دولت به مردم ارائه می‌دهد تبیین شود

وی به ضعف در اطلاع رسانی خدماتی که در کشور صورت می‌گیرد اشاره کرد و گفت: باید خدماتی که دولت به مردم ارائه می‌دهد تبیین شود و نباید اجازه داد فضای یاس و ناامیدی، نقاط قوت را تحت الشعاع قرار دهد. باید تلاش کرد اعتماد عمومی مردم به حاکمیت تقویت و سرمایه اجتماعی افزایش یابد.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه امید آفرینی صرفاً با شعار محقق نخواهد شد، گفت: باید تلاش کرد تا بهترین خدمات به مردم ارائه شود و در خصوص اقداماتی که صورت می‌گیرد اطلاع رسانی کرد.

وی همچنین خواستار پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور به استان مرکزی شد و گفت: باید از همه ظرفیت‌های استان برای ارائه خدمت و تقویت اعتماد عمومی استفاده کرد. باید فرهنگ کار در کشور تقویت شود تا در نقاطی مثل ساوه و زرندیه با کمبود نیروی کار مواجه نباشیم. متأسفانه نیروی کار ماهر در مدارس و دانشگاه‌ها تربیت نشده ولی خوشبختانه حرکت جدیدی برای آموزش عملی در کنار آموزش‌های تئوری ایجاد شده و امیدواریم این فرهنگ در سراسر کشور نهادینه شود تا نیروی کار متخصص و توانمند تربیت شود و در تمامی مناصب مدیریتی و کار از آنها استفاده کرد.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: با وجود اینکه در جنگ اقتصادی هستیم اما اقدامات خوبی از سوی دولت در حال انجام شدن است و مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم در حال برطرف شدن است و به هر میزان که درآمد کشور افزایش یابد نتایج آن برای مردم ملموس‌تر خواهد بود. باید شعار سال در حوزه رشد تولید و مهار تورم با تلاش همه جانبه محقق شود.

زرندیه از شهرستان‌های شاخص استان مرکزی در بخش صنعت است

حجت الاسلام حسین ابراهیمی نیز در این جلسه گفت: زرندیه از شهرستان‌های شاخص استان مرکزی در بخش صنعت است به گونه‌ای که یک سوم صنایع خرد استان را در خود جای داده است‌.

امام جمعه زرندیه افزود: زرندیه ظرفیت بالایی در این زمینه داشته و به واسطه حضور این صنایع، نه تنها از نرخ بیکاری صفر برخوردار است بلکه فعالان اقتصادی برای تأمین نیرو در برخی مواقع با مشکل مواجه هستند.

وی افزود: امیدوار هستم مجموعه خدمتگزاران مردم در شهرستان زرندیه و استان قدر این فرصت که دولت آیت الله رئیسی نصیب ما شده دانسته و از تمام طرفیت خود برای خدمت به مردم استفاده کنیم.

فعالیت بیش از ۲۸۰۰ واحد صنعتی بزرگ و کوچک در مرکزی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی نیز در ادامه به مزیت استان مرکزی در حوزه صنعت با فعالیت افزون بر ۲۸۰۰ واحد صنعتی کوچک و بزرگ اشاره کرد و افزود: این استان در حوزه صنایع مادر جزو استان‌های برتر کشور است.

بهنام نظری گفت: ساوه و زرندیه چشمان بیدار استان مرکزی هستند و بیشترین صنایع فعال استان در این دو شهرستان مستقر هستند. فعالیت قابل توجه صنایع در این منطقه موجب شده نرخ بیکاری به صفر برسد و امروز تأمین نیروی کار مطالبه جدی این منطقه است.

وی به مزیت ساوه و زرندیه در حوزه کشاورزی نیز اشاره کرد و گفت: افزون بر ۱۲ هزار هکتار باغ پسته در این منطقه وجود دارد که ظرفیت بالایی برای این منطقه محسوب می‌شود.

معاون استاندار مرکزی به استقرار بزرگترین شهر صنعتی کشور در ساوه نیز اشاره کرد و گفت: شعر صنعتی کاوه شهرستان ساوه بزرگترین پتانسیل صنعتی و تولیدی برای کشور است که سهم بسزایی در تأمین کالای داخل و خارج از کشور دارد.

وی بیان کرد: استان مرکزی با ۱۲ شهرستان دارای ظرفیت‌ها و ویژگی‌هایی است که هرکدام در کشور بی نظیر هستند. شهرستان خمین زادگاه معمار کبیر انقلاب به همراه شهرستان محلات در حوزه تولید گل، دلیجان در حوزه معادن، خنداب در بخش آب سنگین و … ظرفیت‌های بزرگی برای استان هستند و باید از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده کرد تا مردم حلاوت آن را بچشند.

دبیرسرویس: #ساراپشوتن_فرد

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید