کد خبر: 394090
۰
۰
نسخه چاپی
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم:

کاهش شدید اعتبارات و افزایش هزینه‌ها، مهم‌ترین عامل تأخیر در اجرای مترو قم

مدیرعامل سازمان قطار شهری شهرداری قم گفت: کاهش اعتبارات موردنیاز و افزایش چند برابری نرخ تجهیزات و مصالح طی سال‌های اخیر، مهم‌ترین عامل تأخیر در اجرای مترو قم است.

 کاهش شدید اعتبارات و افزایش هزینه‌ها، مهم‌ترین عامل تأخیر در اجرای مترو قم

به گزارش قم پرس ; محمدرضا انگشت باف اظهار داشت: در خط یک مترو قم، از ابتدای پروژه در سال 1391 تاکنون حدود 6 هزار و 500 میلیارد تومان به ارزش روز (غیر از هزینه‌های انجام‌شده بابت تملکات) هزینه شده است؛ این در حالی است که بهاء تمام‌شده یک کیلومتر مترو در حال حاضر (شامل فعالیت‌های عمرانی، تجهیزات و ناوگان) در ایران حدود ۲۰۰۰ میلیارد تومان برآورد می‌گردد.

مدیرعامل سازمان قطار شهری شهرداری قم افزود: برای تأمین ۱۵ واگن موردنیاز راه‌اندازی فاز نخست خط یک مترو، ۱۰۰۰ میلیارد تومان موردنیاز بوده که وزارت کشور وعده تأمین این مبلغ را از محل اوراق مشارکت بودجه ۱۴۰۲ کل کشور داده است.

وی در پایان ابراز کرد: برای توسعه مترو قم به سمت مسجد مقدس جمکران نیز که مورد تأکید ارکان سازمان قطار شهری و شورای اسلامی شهر قم بوده، برنامه‌ریزی اولیه صورت پذیرفته و اقداماتی از قبیل بازنگری، مطالعات، طراحی و تهیه اسناد مربوطه در حال پیگیری و انجام است و اجرای این فاز از پروژه با اضافه نمودن حداقل 3 ایستگاه و ۹ کیلومتر مسیر، نیاز به تأمین حداقل ۶۰۰۰ میلیارد تومان اعتبارات دارد و اجرای آن نیز تا مهرماه سال ۱۴۰۴ برنامه‌ریزی‌شده است.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید