کد خبر: 394163
۰
۰
نسخه چاپی

غرفه‌های داخل بوستان‌های قم ساماندهی می‌شوند

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم از ساماندهی غرفه‌های داخل بوستان‌های شهری خبر داد.

غرفه‌های داخل بوستان‌های قم ساماندهی  می‌شوند

به گزارش قم پرس ; پیام جوادیان در جلسه ساماندهی و انتظام بخشی به غرفه‌ها، کیوسک‌ها و دکه‌های سطح مناطق و بوستان‌های شهری قم اظهار داشت: سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم دارای 28 غرفه در سطح بوستان‌ها بوده که 6 مورد به‌طور کامل جمع‌آوری‌شده است.

وی با اشاره به علت جمع‌آوری برخی از غرفه‌ها افزود: تعدد غرفه‌ها و قرار گرفتن آن‌ها در شبکه معابر و تداخل با دیگر غرفه‌ها ازجمله علت تعطیلی 6 مورد از غرفه‌ها بود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم تصریح کرد: در حال حاضر در سازمان سیماومنظر 22 غرفه داریم که تمامی آن در داخل فضای سبز مستقر است که در حال حاضر از 22 غرفه، 9 مورد به‌صورت کامل سامان‌دهی شده است.

وی با بیان اینکه ساماندهی و احداث غرفه‌ها به‌صورت مشترک با اداره کل طراحی و منطبق بر معماری ایرانی ـ اسلامی است، یادآور شد: در جاهایی که مطمئن بودیم که جانمایی غرفه درست بوده و می‌تواند مفید باشد، بحث احداث ساختمانی‌ را پیگیری کردیم و در حال حاضر دو تیپ داریم که بسیار شکیل است.

جوادیان ابراز کرد: شیوه واگذاری آن‌ها به این صورت است که کسی که برنده می‌شود این غرفه‌ها را ساخته و به مرور از اجاره آن کسر می‌شود؛ حتی اجاره‌ای هم به‌صورت محدود به پرداخت می‌کند و بعداً تحویل می‌دهد و در آینده جزو مایملک سازمان می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه 10 غرفه‌ها نیز منتظر اتمام قرارداد هستیم که به‌صورت کامل با متریال شیشه یا فلز به‌روزرسانی و رنگ‌آمیزی شده که قابل‌قبول باشد، غرفه‌های قبلی جمع‌آوری و غرفه‌های جدید نصب شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم تصریح کرد: قطعاً در مدل جدید جانمایی مجدداً بررسی می‌شود؛ همچنین 3 مورد نیز به شکل کانکس بوده تا آخر شهریور امسال به‌صورت کامل جمع‌آوری می‌شود.

وی اضافه کرد: در سال گذشته دو غرفه به دلیل عرضه دخانیات و فروش ملزومات بهداشتی فاقد مجوز، پلمپ شد.

جوادیان اظهار داشت: در این سه ماه. یک آیین‌نامه 10 ‌بندی، در بحث عفاف و حجاب، نظافت، عدم تجمع اراذل‌واوباش و... ابلاغ‌شده که عدم رعایت فسخ قرارداد را به دنبال خواهد داشت.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم عنوان کرد: دو ـ سه مدل دیگر را هم اداره طراحی انجام داده که جای قدردانی دارد و این امکان را داریم که یک غرفه پرتابلی با کمترین برخورد بگذاریم.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید