کد خبر: 316924
۰
۰
نسخه چاپی

۱۴ هزار نفر از مردم قم در طرح سواد آموزی شرکت کردند

حجت الاسلام محمدرضا قاسمی‌نیا اظهار کرد: از پنجم اسفندماه با شیوع ویروس کرونا، استان قم در زمینه ارائه مباحث آموزشی سوادآموزی نخستین استانی بود که کارگروه تشکیل داد و برنامه‌های مدون در موضوعات دوره سوادآموزی، دوره انتقال و دوره تحکیم برنامه ریزی شد.

وی یکی از اقدامات انجام گرفته را تشکیل گروه‌هایی در فضای مجازی ویژه آموزش دهندگان و آموزش شوندگان عنوان کرد و افزود: از آموزش دهندگان خواسته شد که ویژه سوادآموزان گروه‌هایی را تشکیل دهند و با توجه به اینکه اکثر سوادآموزان، مادران هستند با توافق آنها ساعت برگزاری کلاس‌های مجازی مشخص شد.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش قم تصریح کرد: برای ارتقای سوادآموزی سوادآموزان در سیمای نور هر روز برنامه آموزشی لوح و قلم که شامل خواندن، نوشتن، حساب کردن و روخوانی و روانخوانی قرآن کریم است هر صبح روی آنتن می‌رود.

وی گفت: بعد از ظهرها از شبکه آموزش سیما نیز به صورت کشوری برنامه فرصتی برای همه برای سوادآموزان پخش می‌شود.

حجت الاسلام قاسمی نیا ابراز کرد: برای سوادآموزانی که تلفن همراه ندارند، مربیان به صورت تلفنی ارتباط برقرار کرده و کتاب‌های درسی را به صورت تلفنی ارائه می‌دهند.

وی گفت: برای افرادی که به دلایل مختلف نیازمند دریافت کاربرگ آموزشی بودند توسط آموزش‌دهندگان با نظارت نهضت سوادآموزی، به درب منازل سواد آموزان برده شد.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش قم با بیان اینکه ۷۵ درصد از کلاس‌های نهضت سوادآموزی در ایام کرونا فعال بود، افزود: این معاونت آمادگی برگزاری آزمون به صورت حضوری را دارد و به سوادآموزانی که ضعف آموزش و یادگیری داشتند به مدت ۲ تا سه ماه فرصت داده شد تا آمادگی لازم را در خود ایجاد کنند.

وی بیان کرد: تعداد سوادآموزان ثبت نام شده سال گذشته در استان قم ۱۴ هزار نفر بود که برای ۲۵ درصد آنها کلاس‌ها تمام شده است و امتحانات خود را نیز داده‌اند.

حجت الاسلام قاسمی‌نیا گفت: طبق آمار سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال تعداد بی سوادان ۳۳ هزار نفر بوده است.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید