کد خبر: 317347
۰
۰
نسخه چاپی

امام راحل(ره) پرچم خدامحوری را در جهان برافراشت

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی در آئین اختتامیه نخستین دوره آموزشی هیئت امنا بقاع متبرکه با اشاره به وجود امام هشتم ( ع) در ایران و مشهد مقدس گفت: باعث افتخار است که پرچم ایشان در این کشور برافراشته است و به لطف این امام همام ایران سربلند است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به فرارسیدن سالروز ارتحال امام خمینی و با بیان اینکه برای امام راحل (ره) تنها خدا مطرح بود، افزود: امام بسیار بر حفظ مسائل مربوط به دین حساس بودند و بر رعایت آن تاکید داشتند. ایشان انقلابی به پا کردند که همه جهان اکنون آثار این انقلاب را می‌بینند.

خاموشی اظهار کرد: امام راحل با تکیه بر قدرت خدا شاگردانی چون حاج قاسم سلیمانی را تربیت کردند و حضرت آقا نیز در سخنان خود مطرح می‌کنند که تربیت شده مکتب امام راحل (ره) هستند.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) قدرت معنوی به جامعه بشری داد گفت: ایشان پیش بینی کردند که بلوک شرق فرو می‌پاشد، حضرت آقا نیز اکنون می‌گویند بلوک غرب فرو می پاشد و اکنون می‌بینیم بلوک غرب هم در حال فروپاشی است در حالی که در قبل از انقلاب در ایران چریک‌های فدایی و توده‌ای ها میدان داری می‌کردند و تفکر اسلام ناب را زیر سوال می‌بردند و در دانشگاه‌ها گفتگوی اسلام و کمونیسم مطرح بود.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: امروز اسلام یک طرف دعوای کل جهان است، به عبارتی دعوای انسان محور و خدا محور است و این نشان دهنده این است که امام پرچم خدا محوری را برافراشتند. تمام پیام‌های امام خمینی (ره) اشاره به خدا و دید موحدانه دارد.

رئیس سازمان اوقاف با اشاره به یکی از آیات پایانی سوره کهف گفت: در این آیه به وحی پیامبر اشاره شد، جان مایه وحی این است که انسان موحدپرور باشد و باید غایت زندگی انسان توحید باشد.

خاموشی خطاب به خادمان و هیئت امنا بقاع متبرکه بیان کرد: شما خادمان برای حقوق خدمت نمی‌کنید، بلکه هدف از این خدمت محبت به اهل بیت ( ع) و خاندان آنان است و امیدوار به شفاعت آنان هستید.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در پایان با بیان اینکه در ایران ۸ هزار بقعه متبرکه داریم؛ گفت: باعث افتخار است که این سرزمین مورد اطمینان اولیای دین بوده است.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید