کد خبر: 321568
۰
۰
نسخه چاپی

معاون علوم پزشکی: ۴ روز تا وضعیت قرمز کرونایی در قم فاصله‌داریم

سیامک محبی روز دوشنبه در جلسه شورای اطلاع‌رسانی استان با هشدار به روند صعودی ابتلای کرونا؛ اضافه کرد: اگر همین روند خطرناک در قم دنبال شود تا چند هفته دیگر بخش درمان استان با یک مشکل جدی روبه‌رو خواهد شد.

وی تاکید کرد: وضع تجمع مردم در بوستان‌ها، تالارها، مراکز فروش و غیره به‌شدت خطرناک و نگران‌کننده است.

وی اظهار کرد: گروه‌های جهادی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هیات های مذهبی در ایام ماه محرم فعال شوند و فعالیت‌های خود را در این بخش ادامه دهند.

وی عنوان داشت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برگزاری آیین‌های ماه محرم باید دقیقا طبق شیوه‌نامه‌های ابلاغی ستاد ملی مبارزه با کرونا رعایت شود.

محبی در ادامه گفت: در بین فوت‌شدگان کرونایی قم مواردی از کودکان نیز وجود دارد و نباید احساس شود این ویروس خطرناک در کمین کودکان یا ورزشکاران نیست.

به گفته وی، بیمارستان حضرت معصومه(س) به کودکانی که به کرونا مبتلا می‌شوند اختصاص‌یافته است.

محبی تاکید کرد: خطر فوت در بین بیماران زمینه‌ای بیشتر است اما در میزان ابتلا به کووید ۱۹ هیچ فرقی بین کودکان و ورزشکاران با افراد دیگر وجود ندارد.

وی بابیان این‌که روند بستری و تست‌های مثبت کرونایی در قم همچنان صعودی است اظهار داشت: بیمارستان‌های فرقانی، کامکار، شهید بهشتی و حضرت معصومه(س) بیمارستان‌های هدف در پذیرش بیماران کرونایی هستند که با تداوم شرایط کنونی باید تخت‌های دو بیمارستان دیگر نیز برای بستری افراد کرونایی خالی شود.

نماز جمعه این هفته قم در هاله‌ای از ابهام

معاون ارتباطات ستاد نماز جمعه قم نیز در این جلسه عنوان کرد: با وضعیت جدید کرونا در قم برگزاری این هفته نماز جمعه در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

احمد نامداری اضافه کرد: برای برگزاری یا لغو نماز جمعه قم در هفته جاری تابع نظر ستاد مقابله با کرونا و دانشگاه علوم پزشکی استان هستیم.

وی یادآور شد: موکب سلامت به‌زودی برای آماده‌سازی برپایی آیین‌های محرم در مقابل مصلای قدس شهر قم برپا می‌شود.

برپایی هیات های مذهبی به‌شرط رعایت پروتکل‌ها

مدیرکل تبلیغات اسلامی قم نیز در ادامه خاطرنشان کرد: برپایی هیات های مذهبی در قم صرفا با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی امکان‌پذیر است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا عزت زمانی ادامه داد: اگر وضعیت نارنجی قم در روزهای آتی قرمز شود باید تدابیر دیگری برای برپایی هیات های مذهبی اندیشیده شود.

وی عنوان کرد: پروتکل‌های بهداشتی در برپایی هیات های مذهبی در حال بازنویسی مجدد است و به‌زودی ابلاغ می‌شود.

وی تاکید کرد: در برگزاری آیین‌های مذهبی باید قاعده‌ای تدوین شود که تمام افراد ملزم به رعایت کامل آن‌ها باشند.

عزت زمانی گفت: از ظرفیت خیرین استان برای تهیه ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده بهره خواهیم برد.

«ویروس کرونا»، موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید