کد خبر: 321844
۰
۰
نسخه چاپی

بخشی از جامعه تسلیم عوامل مادی و زندگی غربی شده است

به گزارش قم پرس حجت‌الاسلام محمدمهدی نبی زاده شامگاه سه شنبه در نشست هم اندیشی با اعضای شورای مرکزی اندیشکده سبک زندگی اسلامی ضمن دریافت گزارشی از فعالیت‌های این مجموعه به بیان تأثیر سبک زندگی اسلامی در ابعاد مختلف جامعه پرداخت و اظهار کرد: متأسفانه در بخش‌های مختلفی از جامعه تسلیم عوامل مادی و زندگی غربی هستیم و کار شما از این حیث که به عوامل معنوی و اثرگذار در این عالم می‌خواهید بپردازید به رغم همه سختی‌ها و مشقت‌هایی که به دنبال دارد اما بسیار ارزشمند و قابل‌تقدیر است.

وی با بیان این مطلب که امروزه حلقه مفقوده بین علم و عمل و بزرگترین مشکل جامعه بشری مسئله «باور» است، عنوان کرد: ما یک فقه اکبر داریم و یک فقه اصغر. فقه اکبر در واقع فلسفه اسلامی است و وظیفه‌اش دفاع از مرزهای دین بوده و فقه اصغر وظیفه‌اش مشخص کردن تمام ابعاد ایدئولوژیک انسانی است.

حجت‌الاسلام نبی زاده افزود: بر همین اساس بعضی از مبانی که این اندیشکده در بحث خانواده باید مطرح کند مبانی است که از فلسفه اسلامی به شما منتقل می‌شود. لذا بخشی از بحث‌ها مربوط به آگاهی نسبت به مبانی فلسفه اسلامی و بخشی دیگر به فقه نظام ساز مربوط می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان در تشریح و شفاف‌سازی موضوع فقه نظام ساز عنوان کرد: نظام سازی یعنی برای تمام ابعاد زندگی فردی و اجتماعی انسان و جامعه انسانی دارای دستورات مشخصی باشیم و تمام این فرمان‌ها نیز باید منظومه وار و به هم متصل باشند تا تشکیل یک پیکره واحد و هماهنگ بدهند.

وی گفت: ما امروز یک بحث جدیدی داریم از جامعه و یک چالش جدی در آینده نظام اسلامی در موضوع فقه نظام ساز؛ بنابراین سبک زندگی اسلامی بخشی از فقه نظام ساز ماست.

حجت‌الاسلام نبی زاده با اشاره به اهمیت مخاطب شناسی در تعلیم و فرهنگ‌سازی سبک زندگی اسلامی گفت: نکته‌ای که از سوی شما باید مورد بررسی جدی قرار گیرد بحث مخاطب شناسی است. لذا ما به یک عمل‌گرایی اسلامی نیاز داریم و مشکلی که در این میان با آن درگیر هستیم این است که در زمینه فعالیت‌هایی که انجام می‌دهیم، بسیاری از اقدامات و کارهای ما پیامد محور نیستند. بر همین اساس باید سعی شود نسبت به جامعه مخاطبتان توجه ویژه‌ای داشته باشید و محوریت فعالیت‌های شما باید عمل‌گرا و اثرگذار و پیامد محور باشد.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید