کد خبر: 329156
۰
۰
نسخه چاپی

پلیس در بحث عفاف و حجاب فرهنگ‌سازی کند

به گزارش دوشنبه شب ایرنا از پایگاه خبری آستان حضرت معصومه(س)، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی در دیدار سردار محمود میرفیضی، فرمانده نیروی انتظامی قم، افزود: یکی از کارهای مهم پلیس این است که ضمن اعمال قانون باید روش و رفتاری داشته باشد تا مردم را برای بعضی از ناهنجاری‌ها حساس کند تا مردم با درک ناهنجاری و ضرر آن برای خود و جامعه به ترک آن روی بیاورند.

وی یکی از ناهنجاری‌های امروز جامعه را بحث عفاف وحجاب دانست و وی اضافه کرد: برخورد با این قشر باید به‌گونه‌ای باشد که این بازدارندگی در عمق جان افراد قرار بگیرد و این بستگی دارد به این‌که ما در ابعاد تبلیغی و ترویجی و فرهنگ‌سازی تلاش و از اعمال و کارهایی که کمک به ترویج بی‌حجابی می‌کند، پرهیز کنیم.

وی تاکید کرد: فرهنگ‌سازی در بحث عفاف و حجاب بدون تعامل میان نهادها و دستگاه‌ها از جمله نیروی انتظامی، سپاه، صدا و سیما، فرهنگ و ارشاد، بسیج، کسبه و دیگر مسئولان و دست‌اندرکاران و فعالیت هماهنگ و هم‌افزایی میان این مجموعه‌ها محقق نمی‌شود.

سعیدی تاکید کرد: شهر مقدس قم ویژه است و مسوولانی که برای انجام دوره خدمتشان به قم مشرف می‌شوند باید بدانند که قم جایگاه و اقتضائات خاص خودش را دارد.

وی خاطرنشان کرد: نباید قانونی که در فلان شهر اجرا می‌گردد، در قم به همان شکل اجرا شود، زیرا قم حرم اهل‌بیت(ع) است.

وی تصریح کرد: در حرم و حریم اهل‌بیت(ع) باید کارها و رفتارمان، حرف زدنمان، کسب‌وکارمان و دیگر شوون زندگی‌مان فرق کند و وقتی این را پذیرفتیم آن وقت می‌شود کار فرهنگی کرد، چون اعتقاد پشت آن است؛ اگر اعتقاد نباشد آن وقت تاثیری که لازم است را نخواهد داشت./

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید